Senast sedda film
+30
Pava
Countess
Metaltrash
slothmachine
AdverseSphere
Halonen666
patologen
Karate-Molin
Naurbereth
Sire-Nahvas
Svartesmeden
Xemtoth
Bestial Death
M-Morbid
Tompus
Antagonist
Johan
Vargr
pissmannen
Stenberg
Sictorment
Carrion
Hammerheart
Svullet_Rektum
Snikich
Atlas Musclecore
Monoliten
BIFFonen 666
Vitus
Geten
34 posters
Sida 32 av 40
Sida 32 av 40 • 1 ... 17 ... 31, 32, 33 ... 36 ... 40
Sv: Senast sedda film
Melancholia på bio. Märklig film. Jag tror inte att jag fattade den riktigt, eller så inbillar jag mig bara att den innehåller mer kryptisk symbolik än vad den egentligen gör.
Senast ändrad av slothmachine den mån 13 jun - 20:09:49, ändrad totalt 1 gång
slothmachine- Antal inlägg : 194
skulle du rekomendera den då slothmachine? är den sevärd för fans av von triers antichrist till exempel?
sett:
Stake Land
den här sög ju GETpungen!
Das Experiment
klassiker!
sett:
Stake Land
Das Experiment
klassiker!
Jag skulle vilja påstå att den är sevärd om man uppskattar lite knepigare filmer. Tror jag ska se om den när jag är i bättre lämpad sinnesstämning. Den är egentligen ingenting i stil med Antichrist dock.
slothmachine- Antal inlägg : 194
Nej, den är väldigt bra för genren. Den regissören, Jim Mickle, ska jag hålla ett öga på i framtiden. Såg nu dessutom att han tidigare gjort Mulberry Street som jag också uppskattade.Vitus skrev:Stake Land
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
The Adjustment Bureau (2011) Var kanske inte riktigt vad jag förväntade mig men jag diggade den. Good not great.
Rango (2011) Ingen vidare faktiskt. Gore Verbinski + Johnny Depp är inte magiskt längre.
Paul (2011) Shaun of the Dead och Hot Fuzz är skitbra så jag hade rätt höga förväntningar på denna men tyvärr är den inte alls på samma nivå. Filmen saknade Edgar Wright men det märktes att Simon Pegg och Nick Frost är nördar som gillar science fiction för referenserna var många. Väldigt många. Paul är en komedi av filmnördar för filmnördar som gillar sci-fi. Få skämt var roliga så det var mer kul att försöka snappa upp alla referenser. Min favorit var när Paul sa något i stil med "You'd know it when you saw it" + en vy av något man sett i en annan film. I totally got it!
Och så börjar jag bli jävligt trött på Seth Rogen som gör Pauls röst i filmen. Han är lika endimensionell som vanligt.
Så med det sagt var The Adjustment Bureau filmen jag gillade mest av dem tre.
Rango (2011) Ingen vidare faktiskt. Gore Verbinski + Johnny Depp är inte magiskt längre.
Paul (2011) Shaun of the Dead och Hot Fuzz är skitbra så jag hade rätt höga förväntningar på denna men tyvärr är den inte alls på samma nivå. Filmen saknade Edgar Wright men det märktes att Simon Pegg och Nick Frost är nördar som gillar science fiction för referenserna var många. Väldigt många. Paul är en komedi av filmnördar för filmnördar som gillar sci-fi. Få skämt var roliga så det var mer kul att försöka snappa upp alla referenser. Min favorit var när Paul sa något i stil med "You'd know it when you saw it" + en vy av något man sett i en annan film. I totally got it!
Och så börjar jag bli jävligt trött på Seth Rogen som gör Pauls röst i filmen. Han är lika endimensionell som vanligt.
Så med det sagt var The Adjustment Bureau filmen jag gillade mest av dem tre.
Geten- Profeten Geten
Ska se Paul.
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Kollade precis på Stake Land, den var helt ok men slutet var halvt meh och halvt bra, kan inte bestämma mig. Lite dryg ibland också.
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Step Brothers
Fem ord: Skitkul!
4/5
Fem ord: Skitkul!
4/5
Countess- Antal inlägg : 1265
Himlen är oskyldigt blå - 4/5
Rätt chill film. Hade dock gärna sett lite mer knark i den alltså, men det lär ju aldrig bli så med en svensk film, att man låter en Skarsgård få smaka på lite haschishrök.
Om man ska ha 70-tals nostalgi i en film så borde man ju köra fullt ut liksom!
Rätt chill film. Hade dock gärna sett lite mer knark i den alltså, men det lär ju aldrig bli så med en svensk film, att man låter en Skarsgård få smaka på lite haschishrök.
Om man ska ha 70-tals nostalgi i en film så borde man ju köra fullt ut liksom!
Gäst- Gäst
Såg Doomsday i natt, den var bra ibland och dålig ibland. Hatar verkligen filmer med "elitstyrkor", det var inte så jävla mycket stereotyper och annat vidrigt som i t.ex. Land of the Dead men ändå. Trodde det skulle vara en zombierulle eller en ren post-apokalyps, det var varken eller egentligen. Dock var det rätt fränt ändå när de tog sig upp i Skottland igen. Vildar, kannibalism, riddare och grejer år 2035, rätt sjukt alltså.
Haha, såg den på bio när den kom. Vilken jävla dynga. Trodde det skulle vara i stil med Mad Max, men icke.
Svullet_Rektum skrev:Haha, såg den på bio när den kom. Vilken jävla dynga. Trodde det skulle vara i stil med Mad Max, men icke.
Ja alltså, filmen var en besvikelse samtidigt som man blev överraskad, tyvärr drunknade den lite i sitt Resident Evilkomplex med stark brutta som gör helt sjuka saker, om än inte alltför overkliga kanske. Den röven dock, hoho! Får nog bli en två av fem i betyg till slut.
Sucker Punch (2011) Inte speciellt bra. Undvik om ni verkligen inte måste veta hur dålig den är. Vissa säger ju att det kommer bli en sån där kultfilm.
Tangled (2010) Yay, Disney.
Tangled (2010) Ja, jag såg den en gång till.
Toy Story (1995)
Toy Story 2 (1999)
Toy Story 3 (2010)
Första gången jag sett Toy Story och nu fick jag en hel trilogi att titta på. Tyckte sista filmen var den bästa. Happy-sad-ending ftw.
Tangled (2010) Yay, Disney.
Tangled (2010) Ja, jag såg den en gång till.
Toy Story (1995)
Toy Story 2 (1999)
Toy Story 3 (2010)
Första gången jag sett Toy Story och nu fick jag en hel trilogi att titta på. Tyckte sista filmen var den bästa. Happy-sad-ending ftw.
Geten- Profeten Geten
Insidious (2010) Ihihihi! James Wan och Leigh Whannell (Saw, Dead Silence) gör det igen. Denna gång en spökfilm som gav mig rysningarna jag ville ha.
Geten- Profeten Geten
The Mist (2007).
De flesta Stephen King-rullar är sådär halvbra/halvdåliga men har ändå ett högt underhållningsvärde. Denna är inget undantag utan är faktiskt jävligt bra! King har en förmåga att skapa karaktärer man verkligen avskyr (Misery, Carrie etc) och en sådan finner vi även i denna. Gillade även hur man porträtterar pöbelmentaliteten; upptrappningen i köpcentret är läskigare än själva monstrena.
En bra rulle helt enkelt.
De flesta Stephen King-rullar är sådär halvbra/halvdåliga men har ändå ett högt underhållningsvärde. Denna är inget undantag utan är faktiskt jävligt bra! King har en förmåga att skapa karaktärer man verkligen avskyr (Misery, Carrie etc) och en sådan finner vi även i denna. Gillade även hur man porträtterar pöbelmentaliteten; upptrappningen i köpcentret är läskigare än själva monstrena.
En bra rulle helt enkelt.
Vad tycker du om slutet?
Gillar inte tror jag. En twist utan uppbyggnad är en dålig twist.
Asterix och Britterna. 4/5
Nostalgi tripp utan dess like!
Vet inte hur många gånger man satt och kollade på detta när man var knappt fem år.
Nostalgi tripp utan dess like!
Vet inte hur många gånger man satt och kollade på detta när man var knappt fem år.
Karate-Molin- Black Dwarf
- Antal inlägg : 2829
Rosens Namn - 5/5
Ashård film. Däremot så tycker jag att Christopher Lee hade nästan kunnat fungera bättre i rollen som antingen Remigio da Varagine eller William of Baskerville för den delen.
Ashård film. Däremot så tycker jag att Christopher Lee hade nästan kunnat fungera bättre i rollen som antingen Remigio da Varagine eller William of Baskerville för den delen.
Gäst- Gäst
Hellbastard skrev:Rosens Namn - 5/5
ÄLSKAR den filmen. my dear Adso...
Such Hawks Such Hounds 4/5
Härlig dokumentär om amerikansk underground hårdrock från 1970-2000.
Dock så känns det som den bara rör på ytan, dock så känns det som de rusar igenom när de nämner Pentagram och de andra 70-tals banden.
Härlig dokumentär om amerikansk underground hårdrock från 1970-2000.
Dock så känns det som den bara rör på ytan, dock så känns det som de rusar igenom när de nämner Pentagram och de andra 70-tals banden.
Gäst- Gäst
jodå, rätt många av banden de går in på förtjänar ju dokumentärer helt dedikerade till dom. tycker de kunde skippat alla långa stycken där de bara visar band som står och spelar live. hade ju föredragit mer info och detaljer. musiken kan man ju höra annanstans.
Sida 32 av 40 • 1 ... 17 ... 31, 32, 33 ... 36 ... 40
Liknande ämnen
» Senast sedda film
» Vad köpte du för film senast?
» Senast lästa bok
» Senast införskaffat spel
» Senast införskaffad merchandise
» Vad köpte du för film senast?
» Senast lästa bok
» Senast införskaffat spel
» Senast införskaffad merchandise
Sida 32 av 40