Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Dina övernaturliga upplevelser.

+24
Karate-Molin
Carrion
BIFFonen 666
Antagonist
Volkemord
Johan
Halonen666
Monoliten
AdverseSphere
Xemtoth
Jon
pompepg
Sire-Nahvas
Naurbereth
Hammerheart
Friberg
Jihad
Atlas Musclecore
Vargr
Peggyfier
Wolvie
Svullet_Rektum
Geten
Stenberg
28 posters

Sida 5 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 5 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Geten sön 9 jan - 1:09:59

Det är bara vi som underskattar vad människan lyckades åstadkomma. Om forskarna inte kan förklara något ännu får de fortsätta forska tills de kan det. Eller ge upp och skylla allt på utomjordingar.
Dessutom kunde ju människorna då haft lika bra fantasi som vi har idag när de ritade sina aliens etc. Kanske symboliserade de deras gudar och av ett sammanträffande ser de ut som nånting vi sett i en film om invaderande utomjordingar. Kanske regissören såg en bild på grottmålningen och använde figuren i sin film? Ta-daa... konspirationsteorin sätter fart.
Och UFO:n är ju precis det. Oidentifierade flygande föremål. Om det t.ex. är ett naturligt fenomen så kunde de se exakt likadana ut då som nu.
Påminner mig även om något jag läste om att vi "ärver" avtryck i vår DNA som sedan följer med genom generationerna. Så om en person suttit isolerad i hela sitt liv så kan denne fortfarande rita former utan att ha en aning om vad de egentligen symboliserar. Eller hur det nu var. Kanske bara var sci-fi mumbo jumbo. Fortfarande en lika fascinerande teori som ufon imo.

Så ja, det är en kul tanke det här med att E.T. kom och lattjade runt på vår planet men det är för mig i grund och botten lika orimligt som att tro på gudar som ingripande varelser.

Ärligt talat tror jag det är pga alla dessa filmer, böcker, etc. som gjorts senaste 50-100 åren som får oss att (nästan) köpa teorin om utomjordingar. Science fiction & I want to believe, eh? Vi drunknar ju i sånt idag.
Geten
Geten
Profeten Geten

Antal inlägg : 4777
Join date : 10-02-01
Ort : In the basement of St. Jerome's

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 5 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Gäst sön 9 jan - 1:14:43

Ah, ja jag tycker du har en hel del bra argument. Men ja, jag tror fortfarande på liv i universum, men jaja.

Det som "ärva DNA" du pratar om, det används rätt flitigt i Assassins Creed serierna haha.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 5 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Karate-Molin sön 9 jan - 1:26:53

Vilket kanske stämmer till en viss del men att öppna upp hela koder till vad vi var för eller är? Nja.
Karate-Molin
Karate-Molin
Black Dwarf
Black Dwarf

Antal inlägg : 2829
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Kristinehamn.

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 5 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Halonen666 sön 9 jan - 21:52:38

Aliens kanske skapade jorden och allt liv som ett vetenskapligt experiment och så har dem varigt här och tittat till lite då och då? Cool
Halonen666
Halonen666
FÄRS
FÄRS

Antal inlägg : 2659
Join date : 10-01-31
Age : 31
Ort : Karlstad (Kronoparken)

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 5 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Gäst tis 15 mar - 19:22:58

Kom faktiskt på en rätt otrolig grej som hände mig för flera år sen. Det hände inte mig direkt eftersom jag var för ung men iallafall så ska jag berätta. Mina föräldrar berättade detta för mig för några år sen, då jag är övertygad om att jag inte kunnat sova en blund ifall de gjort det när det hände.

En släkting till mig som var grovt alkoholiserad hängde sig en speciell natt när jag gick i 1-3an eller något. Vi hade en rätt stor tavla i vårt vardagsrum som min pappa hade hängt på en typisk spik, den var tillräckligt stor för att hålla en så stor tavla.
Iallafall så låg alla och sov i min familj tills vi hör en riktig smäll. Min pappa vaknar och går ner och kollar, tavlan hade trillat ner så han försökte hänga upp den. Det är då han märker att spiken fattas och ser att den på något sätt blivit "utpetad" ur väggen.
Jag tror han gick och la sig sen och morgonen efter ringer min farmor och säger att en väldigt nära släkting till henne begått självmord.

Jag hade absolut trott att det var en slump ifall bara tavlan trillat ner, men när även spiken har "dragits" ur väggen så börjar man undra faktiskt.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 5 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Gäst tis 15 mar - 20:16:07

För folk som tar livet av sig är spiktjuvar?

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 5 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Monoliten tis 15 mar - 22:07:11

Vad är sambandet? Fattar inte vad du vill säga riktigt?
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 5 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Xemtoth tis 15 mar - 22:26:52

Pappa Doom skrev:Vad är sambandet? Fattar inte vad du vill säga riktigt?
När någon släkting eller nära-stående har dött så brukar anden kunna göra något drastiskt hos dem som stått honom/henne nära för att noteras/ett sista avstamp här/whatever.
Xemtoth
Xemtoth
Aspect of Albert
Aspect of Albert

Antal inlägg : 3977
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 5 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Monoliten ons 16 mar - 0:17:36

Ok, låter ju jävligt rimligt, varför dra ut en spik och eventuellt förstöra en tavla? Kan man greppa saker så ta en penna och skriv "Yo jordlingar, jag är död som fan, mvh Sixten, PS: Spökskrift! Hur coolt är inte det liksom, tjarå! DS" Om man nu ska göra ett sista avstamp så varför göra något så korkat som att paja tavlor? Eller kan andar bara vara mystiska, tråkiga och kryptiska? Kan det inte komma en ande/spöke/vafan och göra nånting normalt som att skriva ett brev, rista in en penis på väggen?

Blir man jävligt stark när man dör så man kan dra ut en spik?

Blir man osynlig eller skulle de ha kunnat sett släktingen dra ut skiten?

Om man blir osynlig, borde det inte tyda på någon form av gasform eller dylikt, i så fall, hur i hela himmelska friden kan man ta tag i något än mindre dra ut det?

Om man kan vara osynlig, lämna ett fysiskt avstamp och sen dra, varför ska de då göra så knepiga grejer?

Vad består den döde anden av? Kolbaserat joxmox? Hur kan den då penetrera väggar etc? Eller kan den inte det och måste öppna dörrar?

Kan den glida genom nyckelhål och forma sig hur den vill?

Alright, ge mig lite förklaringar varför andar gör jävligt korkade grejer istället för vettiga saker, eller förlorar de förmågan att tänka till 78.9999% så de bara kan göra jävligt dumma grejer som att paja fönster, knäcka tavlor, dra ut spikar och dra runt på stolar?

När blir allt detta bara en stor hög med ologiskt dravel?
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 5 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Tartaros11 ons 16 mar - 5:34:55

Som Xemtoth sa så kommer ofta närstående tillbaka för ett sista farväl - även om detta farväl kommer vara att dra ut en spik från väggen eller att spola på dass, vad som helst i princip.
Nu till dina andra frågor.
En ande är inte något materiellt, och består därför inte av något materiellt ämne som gas. De består av ren energi, och denna energi har krafter som är långt mycket starkare än vad man kan tänka sig. Andar är atralkroppar som har fastnat mellan planen/världarna, och varje levande varelse har en astralkropp. Eftersom energi kontrolleras genom tanke, och för att egentligen hela tillvaron är ren energi, så görs även magi möjlig.

Du lär nu också tveka på denna energi. Kolla då upp akupunktur som syftar på att tillfredställa kroppens "energimerdianer" - om du nu vill ha "ett vetenskapligt bevis". Räcker inte detta så rekommenderar jag dig till att möta energier/chi/qi/ki/megin och lära dig känna dem och arbeta med dem.
Tartaros11
Tartaros11

Antal inlägg : 166
Join date : 11-01-13
Age : 29

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 5 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Monoliten ons 16 mar - 9:55:03

Jag inte bara tvekar, jag kallar det rent skitsnack. Jag vet inte vad man ska säga mer, andar, magi, chi och energier.. Jo jag vet vad akupunktur är, min mor höll på med det förr så jag har sett folk igelkottas rätt ordentligt, men att det skulle tillfredställa kroppens "energihelveten", nope. Kolla upp akupunktur själv, kolla upp ett ämne som heter opioider, kolla upp nervsystem och hur nålar kan blockera dessa. Det tror jag på.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 5 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Tartaros11 ons 16 mar - 12:05:06

Vetenskap behöver inte motbevisa det övernaturliga. Det kan vara en annan, mer materiell syn på det.
Jag är dock säker. Jag har fått det "bevisat" för mig. Sen så tror alla hur dem vill.
Tartaros11
Tartaros11

Antal inlägg : 166
Join date : 11-01-13
Age : 29

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 5 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Monoliten ons 16 mar - 12:20:02

Kör hårt på din tro, men det är precis vad det är också, tro.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 5 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Tartaros11 ons 16 mar - 12:52:44

Enligt dig, ja. Men det är ju ett perfekt sätt att resonera - allt jag sett och känt finns, men resten är bara påståenden.
Tartaros11
Tartaros11

Antal inlägg : 166
Join date : 11-01-13
Age : 29

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 5 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Atlas Musclecore ons 16 mar - 13:36:23

Så vad dina synapser har förmedlat till diverse centran i din hjärna är överlägsna vad som kan "bevisas" med empiriska metoder?
Atlas Musclecore
Atlas Musclecore
The Iron Bloke
The Iron Bloke

Antal inlägg : 7064
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : En Hjärtlös Stad

http://metalexiles.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 5 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Gäst ons 16 mar - 13:52:17

Jaja, visst ni får tro vad ni vill. Det hände hos min morsa också när hon var liten och en släkting dog. Rätt vanligt att man hör såna historier.

Det som är underligt är att sådana händelser förekommer när just en släkting dör, men det är väl bara ett sammanträffande, eller?

Jag säger inte att det måste vara så, men underligt är det ändå.
Även om man kan säga vad man vill om andar, demoner etc, vad de är och vad de inte är så består fortfarande upplevelsen, just att den är udda.

Även om vi kan förutsätta att jag är psykiskt störd och gick och drog ut spiken själv, just samma natt som en släkting dog, för att sen gömma mig och gå upp och lägga mig och skrämma upp hela min familj, så är det fortfarande en konstig upplevelse, eftersom ingen kan komma på en förklaring till varför det hände.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 5 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Tartaros11 ons 16 mar - 14:24:58

Hur gammal var du, och hur tung var tavlan på ett ungefär?
Tartaros11
Tartaros11

Antal inlägg : 166
Join date : 11-01-13
Age : 29

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 5 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Gäst ons 16 mar - 14:30:39

Jag var väl runt 7-9. Jag minns inte hur gammal jag var utan bara händelsen direkt. Tja, det var väl en helt vanlig tavla, kanske runt 50x50. Men det är ju inte det som är udda, utan just att spiken verkligen drogs ut också, rakt ut ur väggen.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 5 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Xemtoth ons 16 mar - 14:57:41

Tartaros11 skrev:
Jag är dock säker. Jag har fått det "bevisat" för mig. Sen så tror alla hur dem vill.
Agree. Ingen kommer någonsin kunna ändra min uppfattning av detta, för jag har fått det "bevisat" för mig, jag är helt övertygad.

Det finns dem som tror på det, och dem som inte tror på det, dem som inte tror på det bashar allt, och dem som tror på det försöker förklara, men inget går ju tammefan in ju. Blir fan bara lack i sånna här trådar. Även om detta är en "intressant tråd för att berätta om dina övernaturliga saker" så slutar det ändå med att nån skeptiker/atheist kommer och bashar allt bara för det inte stämmer överens med deras syn. Tycker dem som inte har något intresse för detta inte ens behöver skriva här, för detta är ju ändå en tråd för att berätta om sina övernaturliga upplevelser, inte sant? Fan less jag blir.
Xemtoth
Xemtoth
Aspect of Albert
Aspect of Albert

Antal inlägg : 3977
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 5 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Tartaros11 ons 16 mar - 15:13:32

Xemtoth: Klockrent, instämmer som fan.

Hellbastard: Såvida du inte är svag för kryptonit så är jag jävligt säker på att släktingen har vart framme. Inte ens en normalbyggd vuxen man kan dra ut en spik med bara händerna.
Tartaros11
Tartaros11

Antal inlägg : 166
Join date : 11-01-13
Age : 29

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 5 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av pissmannen ons 16 mar - 15:18:16

Såg något avsnitt av Through the wormhole där någon forskare påstod att han trodde sig ha förklaringen till varför vissa historiska personer (vanliga människor också för den delen) tycks ha haft "möten med gud" eller starka övernaturliga upplevelser. Han sa att om rätt områden i hjärnan stimuleras av elektromagnetiska pulser (kommer inte ihåg exakt hur det var, så förklarar bara på något liknande sätt så det är enkelt att förstå) så kan man bli "hög" på ett ungefär och att det då skulle vara förklaringen. Så hade de någon snygg brud som de satte ögonbindel och öronproppar och skit på och sedan satte på en hjälm som skulle stimulera rätt områden. Efteråt beskrev hon "ruset" och då hon hade blivit påverkad som mest var de tidpunkerna som de hade stimulerat de områdena i hjärnan. Något sånt var det i alla fall! Vad tror ni om det?
pissmannen
pissmannen
Witchfinder General
Witchfinder General

Antal inlägg : 327
Join date : 10-02-03

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 5 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Tartaros11 ons 16 mar - 15:58:14

För alla sinnen krävs en hjärna, och ett sinne är det man använder för det övernaturliga.
Tartaros11
Tartaros11

Antal inlägg : 166
Join date : 11-01-13
Age : 29

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 5 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Hammerheart ons 16 mar - 16:32:58

För att tänka rationellt i diverse sammanhang krävs tydligen också en hjärna, but you don't see me bitchin' about it.

F.ö så rör trä på sig... Inget konstigt alls att en spik ramlar ut ur en vägg. Varför tror ni att hus knakar loss ibland?
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 5 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Xemtoth ons 16 mar - 16:46:03

Klart trä lever, men om man har träväggar och alla saker man har hängandes på väggen skulle ramla ut, även fast en spik sitter djupt in i trädet, så skulle man ju förfan inte bygga hus med träväggar.
Xemtoth
Xemtoth
Aspect of Albert
Aspect of Albert

Antal inlägg : 3977
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 5 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Gäst ons 16 mar - 16:48:22

Hahahah!

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 5 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet