Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Dina övernaturliga upplevelser.

+24
Karate-Molin
Carrion
BIFFonen 666
Antagonist
Volkemord
Johan
Halonen666
Monoliten
AdverseSphere
Xemtoth
Jon
pompepg
Sire-Nahvas
Naurbereth
Hammerheart
Friberg
Jihad
Atlas Musclecore
Vargr
Peggyfier
Wolvie
Svullet_Rektum
Geten
Stenberg
28 posters

Sida 4 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 4 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Wolvie lör 17 jul - 1:16:17

Jag tror på att det finns liv på andra ställen i rymden (många andra) men att någon av dom skulle kommit och besökt oss jag inte på. Jag är rätt osäker på ifall någon livsform någonsin kommer utveckla interstellär transport som inte är one way trip.
Wolvie
Wolvie
Soulreaper
Soulreaper

Antal inlägg : 615
Join date : 10-01-31
Age : 34
Ort : Sveriges ändtarm

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 4 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Monoliten lör 17 jul - 8:47:53

Man måste ju ha hur jävla mycket luft som helst i skeppet, kunna leva hur jävla länge som helst och dessutom ha en mat och vattenkälla som inte sinar. Ja menar vafan. Näe ja tror inte det är möjligt.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 4 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Volkemord lör 17 jul - 11:55:03

Wolvie skrev:Jag tror på att det finns liv på andra ställen i rymden (många andra) men att någon av dom skulle kommit och besökt oss jag inte på. Jag är rätt osäker på ifall någon livsform någonsin kommer utveckla interstellär transport som inte är one way trip.

Precis,men ändå. Vad vare jag såg då
Volkemord
Volkemord

Antal inlägg : 27
Join date : 10-07-14
Ort : fråga kanskeeeee?

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 4 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Atlas Musclecore lör 17 jul - 12:28:43

Pappa Doom skrev:Man måste ju ha hur jävla mycket luft som helst i skeppet, kunna leva hur jävla länge som helst och dessutom ha en mat och vattenkälla som inte sinar. Ja menar vafan. Näe ja tror inte det är möjligt.

Radiostyrda aliens! What a Face
Atlas Musclecore
Atlas Musclecore
The Iron Bloke
The Iron Bloke

Antal inlägg : 7064
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : En Hjärtlös Stad

http://metalexiles.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 4 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Monoliten lör 17 jul - 14:31:09

Vilken jävla sändarjävel och mottagarjävel de ska ha!
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 4 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Wolvie lör 17 jul - 20:38:05

Volkemord skrev:
Wolvie skrev:Jag tror på att det finns liv på andra ställen i rymden (många andra) men att någon av dom skulle kommit och besökt oss jag inte på. Jag är rätt osäker på ifall någon livsform någonsin kommer utveckla interstellär transport som inte är one way trip.

Precis,men ändå. Vad vare jag såg då
Ingen aning vad du såg, jag va inte där. Däremot så tror jag inte att det va utomjordingar.

Pappa Doom skrev:Man måste ju ha hur jävla mycket luft som helst i skeppet, kunna leva hur jävla länge som helst och dessutom ha en mat och vattenkälla som inte sinar. Ja menar vafan. Näe ja tror inte det är möjligt.
Nja, jag tror nog att man kommer få kläm på kryo-sömn snart men grejen är att avstånden är så pass långa att ifall man inte kommer på ett sätt att färdas snabbare än ljuset (något jag inte tror man får kläm på) så kommer relativistisk tid göra det rätt opraktiskt att göra resorna.
Wolvie
Wolvie
Soulreaper
Soulreaper

Antal inlägg : 615
Join date : 10-01-31
Age : 34
Ort : Sveriges ändtarm

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 4 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Monoliten lör 17 jul - 21:41:34

Näe jag tror inte det är möjligt helt enkelt.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 4 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Antagonist ons 21 jul - 22:40:10

Jag och Eviscerator hade ju en voodoo-mask som skadade oss när vi var små.

Svartmagi är farliga grejer.
Antagonist
Antagonist

Antal inlägg : 1043
Join date : 10-07-21
Age : 32
Ort : skoggen :O

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 4 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Wolvie ons 21 jul - 22:45:20

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 4 Silent_hammer
Det krävs något sånt för att jag ska börja tro på övernaturligt trams.
Wolvie
Wolvie
Soulreaper
Soulreaper

Antal inlägg : 615
Join date : 10-01-31
Age : 34
Ort : Sveriges ändtarm

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 4 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Gäst ons 21 jul - 22:47:54

Antagonist skrev:Jag och Eviscerator hade ju en voodoo-mask som skadade oss när vi var små.

Svartmagi är farliga grejer.

HAHAHA! Den hade jag glömt.

Fan grejer, och ja! Det är farligt.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 4 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av BIFFonen 666 tis 14 sep - 11:21:58

pompepg skrev:Brukar tro att jag ser något som går förbi och bli ganska rädd, men kommer oftast på att det är mitt eget hår.
Haha, Det har hänt mig många gånger ^^
BIFFonen 666
BIFFonen 666
BIFF
BIFF

Antal inlägg : 764
Join date : 10-09-12
Age : 29
Ort : Storfors

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 4 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Carrion tor 23 sep - 13:35:23

Har aldrig upplevt något övernaturligt. Vi får väl se ifall jag blir besatt av demoner eller något i framtiden.
Carrion
Carrion

Antal inlägg : 5778
Join date : 10-03-10
Age : 32
Ort : Isle Of Avalon

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 4 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Karate-Molin tor 23 sep - 14:31:32

YOU ARE BEWITCHED!
Karate-Molin
Karate-Molin
Black Dwarf
Black Dwarf

Antal inlägg : 2829
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Kristinehamn.

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 4 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Carrion fre 24 sep - 6:19:13

Jag vet! Jag kan inte hjälpa det.
Carrion
Carrion

Antal inlägg : 5778
Join date : 10-03-10
Age : 32
Ort : Isle Of Avalon

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 4 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Gäst lör 8 jan - 23:25:37

Jag har sett Ancient Aliens nu, och det måste vara bland de mest otroliga dokumentärer jag sett.
Jag brukar vara en kritiker till konspirationsteorier, men detta är ju faktiskt så otroligt intressant. Om jag någon gång träffar en ingenjör så ska jag försöka fråga dom hur de trodde att pyramiderna och andra underverk byggdes.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 4 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Geten lör 8 jan - 23:35:31

Slavar och fler slavar.
Geten
Geten
Profeten Geten

Antal inlägg : 4777
Join date : 10-02-01
Ort : In the basement of St. Jerome's

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 4 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Monoliten lör 8 jan - 23:51:32

Om aliens kom hit under den tiden, borde de inte haft något bättre för sig än att visa folk hur de mer effektivt bygger världens största gravkammare till sunkna gamla kungar? Logiken!
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 4 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Geten lör 8 jan - 23:54:26

Aliens kom till Jorden och lärde ut vad de kunde och människorna byggde Atlantis! Sen fick de hybris och förstörde sig själva och idag är det bara tokstollar som tror på Atlantis. Tokstollar som gillar doom.
Geten
Geten
Profeten Geten

Antal inlägg : 4777
Join date : 10-02-01
Ort : In the basement of St. Jerome's

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 4 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Gäst sön 9 jan - 0:07:18

Pappa Doom skrev:Om aliens kom hit under den tiden, borde de inte haft något bättre för sig än att visa folk hur de mer effektivt bygger världens största gravkammare till sunkna gamla kungar? Logiken!

Tja, att visa egypterna hur man lyser upp en sådan gravkammare, en plats med begränsad syretillgång är en rätt stor teknologi.

Sen att dessa försvann på grund av stora imperier och krig mellan folk känns rätt rimligt.
Antikens idéer och tankar hade varit helt förlorade ifall araberna inte bevarat en del av dessa ifrån omstörtandet av romarriket under folkvandringstiden.

Man måste också förstå att dessa underverk är förmodligen det största dessa byggde, om man tänker att dessa människor var helt andliga, så var det fullkomligt rimligt att dedikera enorma byggnadsprojekt till sina frälsare och gudar.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 4 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Geten sön 9 jan - 0:19:15

Undrar om folk kommer sitta där om 2000 år från nu och tänka, "Måste vara aliens som kom och visade dem hur man bygger mobiltelefoner och tv-apparater." Finns förvisso såna personer redan, men ändå.

Gökarna hade väl hundratals om inte tusentals år på sig att fullända pyramidbyggandet. Och som om det inte fanns genier på den tiden också som gjorde stora tekniska och vetenskapliga framsteg så länge deras omgivning begärde eller accepterade såna utsvävningar.

Att säga att aliens kom och hjälpte till är det samma som att dumföklara människorna som levde då. Som om de inte hade hjärnkapaciteten att skapa något.
Och när något inte kan förklaras visar det bara att någon som levde för ca 4000 år sedan (på ett sätt) var smartare än alla idag.
Geten
Geten
Profeten Geten

Antal inlägg : 4777
Join date : 10-02-01
Ort : In the basement of St. Jerome's

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 4 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Gäst sön 9 jan - 0:33:12

Mjo. men varför finns det symboler som bara kan bli sedda från någon som flyger?

Man menar att egypterna byggde pyramiderna på 22 år, då var man tvungen att lägga en sten per nionde sekund, och bara det är omöjligt för arkitekter idag.

Eller som när indianer i Sydamerika byggde enorma byggnader med ett material som bara kan skäras med diamantverktyg, med enorm precision som gör att de inte ens behöver använda cement för att få fast konstruktionerna.

Att det finns grottmålningar, skulpturer och andra föremål som helt enkelt ser ut som aliens, astronauter, flygplan osv.

Sen att de paranormala aktiviteterna som fanns förr, som att folk såg ufon osv beskrivs exakt som de görs idag.

Och jag ser hellre en teori att de som uppgav till gudahistorierna förr var utomjordingar istället för att de faktiskt skulle vara gudar. Det låter mycket mer rimligt enligt mig.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 4 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Halonen666 sön 9 jan - 0:42:32

Alltid lika intressant med diskussioner om Aliens har varigt på jorden o hjälp oss små människor eller om allt är ett påhitt Cool
Halonen666
Halonen666
FÄRS
FÄRS

Antal inlägg : 2659
Join date : 10-01-31
Age : 31
Ort : Karlstad (Kronoparken)

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 4 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Gäst sön 9 jan - 0:44:34

Ja, det är nog så. Hata eller älska, tro eller inte tro. Och ja, det är ju bara teorier.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 4 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Karate-Molin sön 9 jan - 1:01:34

Men egentligen... varför skulle en utomjordisk ras vilja vissa sig för oss människor, dela med sig lite teknologi för att sen gå ner till någon from av myt.
För just att bara dela med sig innebär att de såg något i oss som gör att vi är trovärdiga att lita på... vilket vi inte är som ras.
Borde de inte ha sett alla krig mot vandra, vårat slaveri mot oss själva, förföljelse och så vidare.
Hade jag varit en utomjording med överlägsen teknologi hade jag utrotat mänskligheten.
Karate-Molin
Karate-Molin
Black Dwarf
Black Dwarf

Antal inlägg : 2829
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Kristinehamn.

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 4 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Gäst sön 9 jan - 1:07:14

Ja precis. Dock så ifall de är så intelligenta varelser så kan de ha velat hjälpa människorna. Dock så kan de ha lämnat oss igen då de blev skrämda av den mänskliga naturen, girighet, hat och liknande.

Så om de kommer tillbaka - kommer de att avsky vad vi blivit eller imponerade?

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 4 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet