Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Dina övernaturliga upplevelser.

+24
Karate-Molin
Carrion
BIFFonen 666
Antagonist
Volkemord
Johan
Halonen666
Monoliten
AdverseSphere
Xemtoth
Jon
pompepg
Sire-Nahvas
Naurbereth
Hammerheart
Friberg
Jihad
Atlas Musclecore
Vargr
Peggyfier
Wolvie
Svullet_Rektum
Geten
Stenberg
28 posters

Sida 2 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 2 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Jon tis 4 maj - 17:29:21

Jag tycker mig ha sett något mycket oförklarligt då jag var på väg hem och såg någon framför mig.Sedan svängde jag in på samma kvarter som han framför mig någon sekund senare var han borta.
Jon
Jon

Antal inlägg : 67
Join date : 10-04-20
Age : 32
Ort : Västerås

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 2 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Gäst tis 4 maj - 17:51:19

Mitt toalettbesök nyss var rätt övernaturligt.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 2 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Xemtoth tis 4 maj - 18:46:46

Vargr skrev:
Själv kom jag att tänka på en sak i vår förra replokal. Vi repade med Mortau och helt plötsligt så hörde jag en viskning svepa förbi mitt öra. Jag minns inte att jag hörde vad som viskades men fan creepy var det! Har för mig att kribbe och david, eller bara en av dom också hörde det. Om bara jag hade hört det så hade jag avfärdat det men nu kan jag inte säga vad det var eftersom vi alla höra skiten.

EDIT: Det bör tilläggas att det inte alls ofta gick några utanför och lokalen låg helt fristående på ett gammalt skolområde. Och jag kan svära på att ljudet inte kom utifrån.
Det var jag, David är inte mottaglig alls. Sen vet du allt jag sagt om den repan med så. Minns du inte att jag alltid glodde bakåt när jag stog o sjöng mot er?

På tal om tråden.. ja.. För mycket för att ens kunna yttra sig klart tror jag Laughing
Xemtoth
Xemtoth
Aspect of Albert
Aspect of Albert

Antal inlägg : 3977
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 2 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av AdverseSphere sön 6 jun - 3:10:28

En mörk höstkväll för ett antal år sedan, i ett hus beläget mitt ute i ingenstans, hörde jag kraftiga dunsar och ljudet av stolar som släpar längs golvet från intilliggande rum. Naturligtvis gick jag ut i hallen och vidare mot dörröppningen för att utforska det hela. Ingen besvarade mina rop, rummet var becksvart. Jag gick närmare. Alldeles vid dörröppningen såg jag en mjölkvit, transparent skepnad i lagom mänsklig storlek promenera två meter framför mig. Inget diffust fladder, utan en TYDLIG skepnad. Alltså, det var så jävla konkret, och så otroligt spontant. Sort of: "Tja, här kommer jag!"
AdverseSphere
AdverseSphere

Antal inlägg : 173
Join date : 10-06-06
Age : 111

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 2 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Gäst sön 6 jun - 16:46:06

Blev våldtagen av ett spöke en gång, gjorde fan ont.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 2 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Friberg tis 8 jun - 12:51:58

Hahahaha!
Friberg
Friberg

Antal inlägg : 370
Join date : 10-02-02
Age : 32
Ort : Staffanstorp

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 2 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Xemtoth tis 8 jun - 13:00:56

Känns som att det är för många som inte tror på sånt som är här för att detta ska gå o diskutera/prata om.
Xemtoth
Xemtoth
Aspect of Albert
Aspect of Albert

Antal inlägg : 3977
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 2 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Atlas Musclecore tis 8 jun - 14:08:41

Eller så har vi helt enkelt inte upplevt det ? :( Det närmaste jag har kommit en övernaturlig upplevelse var egentligen en högt normal sådan. När jag var liten led jag av sömnparalys, eller vad det nu heter... Fick det aldrig diagnostiserat dock, och jag växte ifrån det i 7-8-årsåldern.
I alla fall, jag kunde vakna upp mentalt, men kunde inte röra på kroppen, och då såg jag de mest bisarra grejer alltså. Ren ondska var vad jag kände då, kommer ihåg en kvinna som pratar till mig och säger att jag kommer att dö om jag inte öppnar ögonen, och att jag en gång blickar upp på en kulle där det kommer marscherande demoner. :o

Som sagt, om det bara är min fantasi som spårade som fan pga. sömnparalysen eller om det betydde något vet jag inte, läskigt som fan i alla fall.
Atlas Musclecore
Atlas Musclecore
The Iron Bloke
The Iron Bloke

Antal inlägg : 7064
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : En Hjärtlös Stad

http://metalexiles.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 2 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av AdverseSphere tis 8 jun - 16:11:48

Xemtoth skrev:Känns som att det är för många som inte tror på sånt som är här för att detta ska gå o diskutera/prata om.

Well, jag upplever att det är ont om seriösa diskussioner öht på det här forumet.
AdverseSphere
AdverseSphere

Antal inlägg : 173
Join date : 10-06-06
Age : 111

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 2 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Atlas Musclecore tis 8 jun - 16:13:26

Tja, forumet är mest en social grogrund och inte lika mycket ett diskussionsforum om jag ska vara ärlig, även om det finns utrymme för sådant med såklart.
Atlas Musclecore
Atlas Musclecore
The Iron Bloke
The Iron Bloke

Antal inlägg : 7064
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : En Hjärtlös Stad

http://metalexiles.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 2 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av AdverseSphere tis 8 jun - 16:20:33

Atlas Musclecore skrev:Tja, forumet är mest en social grogrund och inte lika mycket ett diskussionsforum om jag ska vara ärlig, även om det finns utrymme för sådant med såklart.

Absolut. Det har jag noterat. Lite synd bara att nivån blir onödigt låg på vissa ställen.
AdverseSphere
AdverseSphere

Antal inlägg : 173
Join date : 10-06-06
Age : 111

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 2 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Xemtoth tis 8 jun - 16:29:38

Bara för de flesta är törstiga hårdrockare med hjärnan nerhasad i arslet, precis som jag!
Xemtoth
Xemtoth
Aspect of Albert
Aspect of Albert

Antal inlägg : 3977
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 2 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av AdverseSphere tis 8 jun - 16:31:00

Xemtoth skrev:Bara för de flesta är törstiga hårdrockare med hjärnan nerhasad i arslet, precis som jag!

Äh, du är ju värsta snillet!
AdverseSphere
AdverseSphere

Antal inlägg : 173
Join date : 10-06-06
Age : 111

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 2 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Gäst tis 8 jun - 16:31:44

Jag kan tänka mig att former av övernaturliga fenomen existerar, UFOn och Astrala resor till exempel.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 2 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Monoliten tis 8 jun - 20:53:31

Jag tror definitivt på liv på andra planeter, i andra galaxer o skit, men jag förstår inte hur och varför de skulle resa hit. Hur klarar de av att färda de helt sjukt enorma sträckor som gäller, det skulle ju ta många år, även om de hade mycket snabbare grejer än vi har. Och varför skulle de varelserna vilja offra många av sina år i sitt liv på att åka runt och sen besöka den här jävla degenererade arten som tror sig bestämma över Tellus? Om de har nån slags liknande samhällsstruktur, fast säkerligen inte lika värdelös som vår, har de väl också familjer, barn etc som behöver omhändertas, då kan de inte fara omkring som nå jävla dårar i rymden o härja. Så jag tror att varenda ufo som skådats är humbug. Astrala resor kan jag däremot inte uttala mig om.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 2 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Atlas Musclecore tis 8 jun - 20:57:57

Tja, vi vill ju ut i rymden och träffa andra, så varför skulle inte andra varelser vilja det?

Det mest problematiska med långa rymdfärdsresor är väl det här med den galaktiska strålningen eller vad fenomenet nu kallas. Verkar jobbigt att ta sig förbi den muren.
Atlas Musclecore
Atlas Musclecore
The Iron Bloke
The Iron Bloke

Antal inlägg : 7064
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : En Hjärtlös Stad

http://metalexiles.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 2 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Monoliten tis 8 jun - 21:00:26

Och att det är helt galet långt pale Klart det kan vara så att det finns de som vill ut, men hur fan har de kunnat ta sig ända hit? Det lär ta en jävla tid, lär kräva en jävla massa luft, en jävla massa mat o vatten etc. Jag tror inte på det där asså.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 2 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Atlas Musclecore tis 8 jun - 21:05:54

Eller så kommer de inte som individer, utan skickar elektroniska varelser som de kan kommunicera via istället.
Atlas Musclecore
Atlas Musclecore
The Iron Bloke
The Iron Bloke

Antal inlägg : 7064
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : En Hjärtlös Stad

http://metalexiles.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 2 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Monoliten tis 8 jun - 21:07:00

w00t?
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 2 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Atlas Musclecore tis 8 jun - 21:08:03

Ja? Elektroniska saker påverkas ju inte fysiskt av varken strålning eller brist på mat etc. - så länge de kan drivas av någon slags energi under den tid resan kan tänkas ta samt när de väl anländer till någon planet med liv.
Atlas Musclecore
Atlas Musclecore
The Iron Bloke
The Iron Bloke

Antal inlägg : 7064
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : En Hjärtlös Stad

http://metalexiles.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 2 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Monoliten tis 8 jun - 21:09:17

Radiostyrda bilar hooh
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 2 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Halonen666 ons 9 jun - 14:10:41

Radiostyrda aliens Cool
Halonen666
Halonen666
FÄRS
FÄRS

Antal inlägg : 2659
Join date : 10-01-31
Age : 31
Ort : Karlstad (Kronoparken)

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 2 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Naurbereth ons 9 jun - 21:19:47

Övernaturlighet och okända var mitt största intresse under lågstadiet.. jag och en polare hade massor av konstiga ritualer. Vi plockade till och med brännässlor på en kyrkogård och använde det i en brygd för att få karlarna att falla för oss..
Det övernaturliga var en flykt från det verkliga livet och var spännande.. jag kan fortfarande säga att jag tror på andliga väsen.. men kanske inte helt på den "witch-magic" som man sysslade med i de yngre åren x)
Naurbereth
Naurbereth

Antal inlägg : 833
Join date : 10-01-31
Age : 33
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 2 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av AdverseSphere ons 9 jun - 21:49:44

Vi försökte gjuta en magisk pendel genom att skrapa silver från en dopgåva och smälta det i en plåtburk placerad ovanpå en golvlampa.
AdverseSphere
AdverseSphere

Antal inlägg : 173
Join date : 10-06-06
Age : 111

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 2 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Wolvie ons 9 jun - 22:04:52

Atlas Musclecore skrev:Tja, vi vill ju ut i rymden och träffa andra, så varför skulle inte andra varelser vilja det?

Det mest problematiska med långa rymdfärdsresor är väl det här med den galaktiska strålningen eller vad fenomenet nu kallas. Verkar jobbigt att ta sig förbi den muren.
Problemet är att även om det va fysiskt möjligt att ha tillgång till oändlig energi (vilket det inte är) så tar resorna många år att genomföra och i de flesta fallen är one way trips eftersom tiden går olika för resenärerna i farkosten och folk kvar på jorden. Kosmisk strålning on the other hand är ganska lätt att skydda sig mot. Mikroskopiska meteoriter kan däremot vara lite jobbiga.
Wolvie
Wolvie
Soulreaper
Soulreaper

Antal inlägg : 615
Join date : 10-01-31
Age : 34
Ort : Sveriges ändtarm

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 2 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet