Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Dina övernaturliga upplevelser.

+24
Karate-Molin
Carrion
BIFFonen 666
Antagonist
Volkemord
Johan
Halonen666
Monoliten
AdverseSphere
Xemtoth
Jon
pompepg
Sire-Nahvas
Naurbereth
Hammerheart
Friberg
Jihad
Atlas Musclecore
Vargr
Peggyfier
Wolvie
Svullet_Rektum
Geten
Stenberg
28 posters

Sida 8 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 8 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Antagonist tis 22 mar - 11:27:21

Drack magiskt te i helgen och såg mönster på golv och väggar röra sig. Jag tror det var ett spöke som busade med mig.
Antagonist
Antagonist

Antal inlägg : 1043
Join date : 10-07-21
Age : 32
Ort : skoggen :O

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 8 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Xemtoth tis 22 mar - 12:10:56

Känns inte riktigt som man kan yttra sig om något sånt här utan att få en redig käftsmäll så.
Xemtoth
Xemtoth
Aspect of Albert
Aspect of Albert

Antal inlägg : 3977
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 8 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Antagonist tis 22 mar - 12:26:59

Var inte rädd för kritik. Stå för vad du tror på, och skit i vad andra säger.
Antagonist
Antagonist

Antal inlägg : 1043
Join date : 10-07-21
Age : 32
Ort : skoggen :O

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 8 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Karate-Molin tis 22 mar - 13:13:59

Likt kristna?
Karate-Molin
Karate-Molin
Black Dwarf
Black Dwarf

Antal inlägg : 2829
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Kristinehamn.

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 8 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av AdverseSphere tis 22 mar - 14:35:23

Om man tar illa upp för att någon kritiserar/förlöjligar något så personligt och, för utomstående, irrelevant som en trosuppfattning, bör man ta sig tid att reflektera över den saken. Det låter ganska onödigt.
AdverseSphere
AdverseSphere

Antal inlägg : 173
Join date : 10-06-06
Age : 111

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 8 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Tartaros11 tis 22 mar - 14:57:24

Läste i en vetenskapstidning förut om forskning runt nära döden-uplevelser och ut ur kroppen upplevelser. Enligt forskare ska denna ljustunnel som vissa ser innan dem dör vara pga av att blodet förhindras att komma upp till hjärnan, och då får man tunnelsyn. Liknande kunde tydligen hända piloter vid höga G-krafter.

Angående ut ur kroppen upplevelser så påstods detta vara drömmar har jag för mig. Ingen annan som läst samma tidning?
Tartaros11
Tartaros11

Antal inlägg : 166
Join date : 11-01-13
Age : 29

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 8 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Xemtoth tis 22 mar - 16:20:09

Antagonist skrev:Var inte rädd för kritik. Stå för vad du tror på, och skit i vad andra säger.
Jag tar inte illa upp alls, absolut inte, men jag känner att man ändå inte kommer någon vart om man diskuterar det på detta lilla forum på grund av att det inte finns speciellt många som är insatta/intresserade/troende/whatever.

Tartaros11 skrev:
Angående ut ur kroppen upplevelser så påstods detta vara drömmar har jag för mig. Ingen annan som läst samma tidning?
Jag tror att när man har en sån där "nära döden-upplevelse" så startas "Projection" reflexen. Ja, många påstår sig sväva över sin kropp och se sig själv, likt när man har en Astral resa. Om det är drömmar eller inte kan jag inte svara på alls, är inte något orakel, men jag är övertygad om att Astralresor ur kroppen inte är drömmar.
Xemtoth
Xemtoth
Aspect of Albert
Aspect of Albert

Antal inlägg : 3977
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 8 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av AdverseSphere tis 22 mar - 17:03:53

Vad skulle det annars vara om inte ett slags luciddrömmande i ett tillstånd där psyket separeras från fokus på kroppen?
AdverseSphere
AdverseSphere

Antal inlägg : 173
Join date : 10-06-06
Age : 111

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 8 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Xemtoth tis 22 mar - 17:18:46

Ja, endel tror ju till att man ordagrant lämnar kroppen med Astralkroppen.
Xemtoth
Xemtoth
Aspect of Albert
Aspect of Albert

Antal inlägg : 3977
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 8 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Tartaros11 tis 22 mar - 19:22:43

Jag tror inte att hela "själen" så att säga lämnar kroppen vid astralprojektion, jag tror att det är endast en del av den som lämnar och kan ta sig fritt från olika plan, men fortfarande är kopplad till kroppen.
Tartaros11
Tartaros11

Antal inlägg : 166
Join date : 11-01-13
Age : 29

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 8 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Xemtoth tis 22 mar - 19:30:08

Enligt många så har astralkroppen och fysiska kroppen alltid en koppling så länge kroppen lever, som en sträng, när du där så kapas den. Det är snarare det jag tror, att din astralkropp lämnar kroppen, men fortfarande har en anknytning till den. Men det kanske är det du menade.
Xemtoth
Xemtoth
Aspect of Albert
Aspect of Albert

Antal inlägg : 3977
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 8 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av AdverseSphere tis 22 mar - 19:37:18

Kan ni definera denna astralkropp som annat än ett slags medvetandetillstånd?
AdverseSphere
AdverseSphere

Antal inlägg : 173
Join date : 10-06-06
Age : 111

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 8 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Xemtoth tis 22 mar - 19:41:03

Klart det är ett medvetandes tillstånd, men jag tror inte att man bara ligger och drömmer lucida drömmar bara. Jag tror att kroppen ligger i trans/sover medans sinnet är vaket. Om du förstår hur jag menar.
Xemtoth
Xemtoth
Aspect of Albert
Aspect of Albert

Antal inlägg : 3977
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 8 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av AdverseSphere tis 22 mar - 19:45:13

"Vad skulle det annars vara om inte ett slags luciddrömmande i ett tillstånd där psyket separeras från fokus på kroppen?"

Det var precis vad jag hävdade, varpå du kontrade med:

"Ja, endel tror ju till att man ordagrant lämnar kroppen med Astralkroppen."
AdverseSphere
AdverseSphere

Antal inlägg : 173
Join date : 10-06-06
Age : 111

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 8 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Xemtoth tis 22 mar - 19:46:33

Jag läste väl inte bara ordentligt. Får väl be om ursäkt.
Xemtoth
Xemtoth
Aspect of Albert
Aspect of Albert

Antal inlägg : 3977
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 8 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av AdverseSphere tis 22 mar - 19:47:19

Har du själv upplevt en sådan?
AdverseSphere
AdverseSphere

Antal inlägg : 173
Join date : 10-06-06
Age : 111

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 8 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Xemtoth tis 22 mar - 19:52:29

Astral resa? Ja det har jag.
Xemtoth
Xemtoth
Aspect of Albert
Aspect of Albert

Antal inlägg : 3977
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 8 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Hammerheart tis 22 mar - 19:55:26

Var med om en rätt skön grej idag när jag gick och lade mig. Ingenting jag tänker påstå vara övernaturligt eller liknande, men ni som är mer mottagliga för de där grejerna kanske ser det på ett annorlunda sätt?

Jag lade mig ner i min säng, dämpade belysningen och tände ett stearinljus och satte på stämningskorrekt musik. Och vilade. Somnade aldrig, men var heller inte riktigt vaken. Befann mig på ett slags mellanplan, då syner och liknande kan uppenbara sig (drömmar), men man ändå är medveten om att man ligger ner och vilar... En slags meditation kanske man skulle kunna kalla det.

Helt plötsligt mitt under min sinnesfrid, dyker bilder upp i huvudet på mig, i form av olika ansikten. Och för varje ansikte fick jag en helt annan känsla. Som om jag på något sätt kände deras sorg/glädje. När första ansiktet dök upp i huvudet, blev jag slagen av en så otrolig hjärtesorg jag inte ens själv visste existerade. När det andre dök upp kände jag mig otroligt nöjd, och när det tredje uppenbarades så kände jag en så grov ilska att jag hade kunnat bli kapabel till i princip vad som helst. Dessa "känslor" varade bara i väldigt korta ögonblick, knappt ett hjärteslag.

Är detta någonting ni brukar vara med om, och vad innebär det för er?
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 8 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av AdverseSphere tis 22 mar - 20:17:11

Balanserandes på tröskeln mellan sömn och vakenhet, ett hjärnfrekventiellt thetatillstånd (4-6 Hz), kan man generera vakendrömmar/visioner, och att fragment från det undermedvetna når ytan i form av starkt känsloladdade visioner är ingenting ovanligt. Känslan är grunden till manifestationen, och ur denna formlösa massa kan allt från intetsägande, obehagsväckande/vällustbringande trams till riktigt distinkta känslomonument uppkomma.
AdverseSphere
AdverseSphere

Antal inlägg : 173
Join date : 10-06-06
Age : 111

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 8 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Hammerheart tis 22 mar - 20:19:03

Ett slags hypnotiskt tillstånd helt enkelt?
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 8 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av AdverseSphere tis 22 mar - 20:20:39

Ja, det kan man säga.
AdverseSphere
AdverseSphere

Antal inlägg : 173
Join date : 10-06-06
Age : 111

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 8 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Tartaros11 tis 22 mar - 21:20:20

Kanske jag som tolkar det fel, men när ni menar medvetandetillstånd... Om en astralresenär har kroppen i ett stängt rum, gör en astralresa ut ur rummet, bevittnar hur det ser ut utanför rummet - så kan han sedan efteråt berätta hur det såg ut utanför rummet utan att ha varit där fysiskt. Är det fortfarande medvetandetillstånd vi snackar då?
Tartaros11
Tartaros11

Antal inlägg : 166
Join date : 11-01-13
Age : 29

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 8 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av AdverseSphere tis 22 mar - 21:38:18

Ja, det är du som tolkar det fel.
AdverseSphere
AdverseSphere

Antal inlägg : 173
Join date : 10-06-06
Age : 111

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 8 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Xemtoth ons 23 mar - 9:16:58

Tartaros11 skrev:Kanske jag som tolkar det fel, men när ni menar medvetandetillstånd... Om en astralresenär har kroppen i ett stängt rum, gör en astralresa ut ur rummet, bevittnar hur det ser ut utanför rummet - så kan han sedan efteråt berätta hur det såg ut utanför rummet utan att ha varit där fysiskt. Är det fortfarande medvetandetillstånd vi snackar då?
Som AdverseSphere säger så tolkar du fel. Jag testade faktiskt att utföra en astralresa, jag kollade klockan innan jag återvände till min kropp, återvände och sen kunde jag bekräfta tiden när jag var i fysisk form.
Xemtoth
Xemtoth
Aspect of Albert
Aspect of Albert

Antal inlägg : 3977
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 8 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Gäst ons 23 mar - 13:38:35

Witchryder skrev:Var med om en rätt skön grej idag när jag gick och lade mig. Ingenting jag tänker påstå vara övernaturligt eller liknande, men ni som är mer mottagliga för de där grejerna kanske ser det på ett annorlunda sätt?

Jag lade mig ner i min säng, dämpade belysningen och tände ett stearinljus och satte på stämningskorrekt musik. Och vilade. Somnade aldrig, men var heller inte riktigt vaken. Befann mig på ett slags mellanplan, då syner och liknande kan uppenbara sig (drömmar), men man ändå är medveten om att man ligger ner och vilar... En slags meditation kanske man skulle kunna kalla det.

Helt plötsligt mitt under min sinnesfrid, dyker bilder upp i huvudet på mig, i form av olika ansikten. Och för varje ansikte fick jag en helt annan känsla. Som om jag på något sätt kände deras sorg/glädje. När första ansiktet dök upp i huvudet, blev jag slagen av en så otrolig hjärtesorg jag inte ens själv visste existerade. När det andre dök upp kände jag mig otroligt nöjd, och när det tredje uppenbarades så kände jag en så grov ilska att jag hade kunnat bli kapabel till i princip vad som helst. Dessa "känslor" varade bara i väldigt korta ögonblick, knappt ett hjärteslag.

Är detta någonting ni brukar vara med om, och vad innebär det för er?

Sådant är underbart. Har hänt mig ett par gånger, ibland har det varit som en vägg med rinnande vatten jag har sett framför mig.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 8 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 8 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet