Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Dina övernaturliga upplevelser.

+24
Karate-Molin
Carrion
BIFFonen 666
Antagonist
Volkemord
Johan
Halonen666
Monoliten
AdverseSphere
Xemtoth
Jon
pompepg
Sire-Nahvas
Naurbereth
Hammerheart
Friberg
Jihad
Atlas Musclecore
Vargr
Peggyfier
Wolvie
Svullet_Rektum
Geten
Stenberg
28 posters

Sida 7 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 7 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Tartaros11 tor 17 mar - 17:58:04

Pappa Doom - Har du ens givit det overnaturliga en chans? Någonsin?
Tartaros11
Tartaros11

Antal inlägg : 166
Join date : 11-01-13
Age : 29

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 7 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Monoliten tor 17 mar - 18:26:16

Jag var kristen för många år sen. Djupt troende skall tilläggas. Jag trodde jag hade en själ, att jag skulle fara till himlen och träffa alla jag älskar och förlorat under min jordliga resa och hela skiten. Var när jag var 14ish där nånstans som det började vackla och jag började ana feta ugglor i mossen, sen började på allvar lära mig att ifrågasätta saker och ting och tänka själv, sen hände det en massa skit och jag fick klara mig på egen hand, även om jag ett tag ville tro att Jahve det rövhålet hade hjälpt mig, men när jag tänkte efter insåg jag ju ganska fort att det var min egen förtjänst att saker gick som de gick.

Med varje år som går ökar mitt förakt mot skiten, Joshua och Jahve hjälpte mig som fräna låtsaskompisar där ett fuckat samhälle misslyckades, men ingen liten 13årig grabb ska behöva be till en gud att hans klasskompisar ska vara snälla mot honom, så ja jävlar. Sen märkte jag runtomkring mig hur kristendomen påverkar samhället än idag, hur det påverkar folks åsikter om diverse saker och en jävla massa annat. Så ju äldre jag blir desto mer hatar jag det, även om det till ytan ser ut som det hjälpte mig under en tuff period. När jag läste bibeln ur en troendes ögon blundade jag för väldigt mycket skit som står där, nu när jag läser i den ur gudlösa, hatande ögon blir jag äcklad.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 7 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Tartaros11 tor 17 mar - 19:53:10

Kristendom brukar jag kalla tro utan grund. Kristendom används främst i politiskt syfte för tjäna pengar på människor som tror sig hittat en andlig lycka i livet i Gud. Så jag förstår att du känner hat mot Kristensom (religion överhuvudtaget?)
Dock har du missat den esoteriska delen.
Tartaros11
Tartaros11

Antal inlägg : 166
Join date : 11-01-13
Age : 29

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 7 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Antagonist tor 17 mar - 21:19:47

omg lol roflmao
Antagonist
Antagonist

Antal inlägg : 1043
Join date : 10-07-21
Age : 32
Ort : skoggen :O

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 7 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Hammerheart fre 18 mar - 8:12:18

Antagonist skrev:omg lol roflmao

+1
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 7 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Tartaros11 fre 18 mar - 8:33:16

Motivera gärna varför omg lol roflmao.
Tartaros11
Tartaros11

Antal inlägg : 166
Join date : 11-01-13
Age : 29

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 7 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Antagonist sön 20 mar - 13:10:47

Att du avfärdar kristendomen eftersom att "det är en tro utan grund", när du själv baserar din egen tro på upplevelser som kan förklaras vetenskapligt.
Antagonist
Antagonist

Antal inlägg : 1043
Join date : 10-07-21
Age : 32
Ort : skoggen :O

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 7 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Tartaros11 sön 20 mar - 14:26:57

Jag skiter fullständigt i om ifall mina upplevelser kan bevisas vara vetenskapliga. Det ena behöver inte slå ut det andra. Man kan "lyckas" i kristendom också, dock hade Pappa Doom´s fd kristna liv varken esoteriska inslag eller "uppenbarelser". Han fd tro (protestantism?) är enligt mig endast en politisk inriktning bland alla andra delar av kristendomen. Om Jesus skulle ha funnits tror jag knappast att han ville skapa strid och död - som alla dagens inriktningar på kristendomen.
Tartaros11
Tartaros11

Antal inlägg : 166
Join date : 11-01-13
Age : 29

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 7 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Monoliten sön 20 mar - 17:54:19

Vafan vet du vad jag kände, upplevde, tänkte, drömde? Du känner inte mig, du har inte en jävla aning vad du snackar om.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 7 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Hammerheart sön 20 mar - 18:25:37

Protestantismen är ju den minst politiska av kristendomens alla grenar!
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 7 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Tartaros11 sön 20 mar - 22:11:27

Witchryder: Japp, men fortfarande politisk och inte ett enda dugg esoterisk.
Pappa Doom: Jag gick efter vad du skrev, vad annars tror du?
Tartaros11
Tartaros11

Antal inlägg : 166
Join date : 11-01-13
Age : 29

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 7 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av AdverseSphere sön 20 mar - 23:31:06

Det är väl solklart att alla former av religiositet/sekularitet har någon form av grund. Många söker trygghet och tröst i den gudomliga närvaro de upplever, medan andra vandrar den drakonska vägen. Och väldigt många är sekulära - även det har sin grund.

AdverseSphere
AdverseSphere

Antal inlägg : 173
Join date : 10-06-06
Age : 111

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 7 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Hammerheart mån 21 mar - 7:22:26

Senast jag kollade så var Martin Luther en djupt religiös munk... Men nu kollar ju jag bara på fakta, vilket du inte verkar tycka är okej. Och sedan att religion även används som ett politiskt medel är oundvikligt.
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 7 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Tartaros11 mån 21 mar - 12:20:30

Jag syftade inte på protestantismens grundare. Jag syftade på dagens protestantism rent allmänt. T.ex: Svenska kyrkan - dem ska ha pengar av alla, till och med folk som inte tror på Gud, eller tillhör någon religion överhuvudtaget. Jag förstår inte syftet med att dra pengar ur folk för att "tjäna Gud".
Vad Luther ville var att få bort all denna politik och utnyttjande som katolikerna hade. Men efter bara ett tag var protestantismen lika politisk den.
Tartaros11
Tartaros11

Antal inlägg : 166
Join date : 11-01-13
Age : 29

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 7 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Hammerheart mån 21 mar - 12:44:31

Ska de väl inte alls? De tar bara pengar ifrån dig om du är med i svenska kyrkan. Att vara med i svenska kyrkan är jävligt smidigt och kyrkan gör fan ta mig djävligt bra grejer för samhället också! Hur jävla mycket har du bidragit med med hjälp utav dina ockulta andar?
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 7 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av AdverseSphere mån 21 mar - 16:41:55

Det är Sverige år 2011 vi talar om - Ett sekulärt och religiöst liberalt samhälle. Många av de jag är bekant med är aktiva inom framför allt Svenska Kyrkan för gemenskapens och volontärarbetets skull, religiösa såväl som sekulära. Vi fick mycket (religiöst neutral) hjälp av kyrkan när vi anlände till Sverige som flyktingar från ett krigshärjat land, för att ta ett exempel. Din syn på kristendomen i Sverige är ganska förlegad.
AdverseSphere
AdverseSphere

Antal inlägg : 173
Join date : 10-06-06
Age : 111

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 7 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Hammerheart mån 21 mar - 16:51:08

Dessutom är det en löjligt liten, nästan obefintlig, summa du betalar i kyrkoskatt. Det är pengar som går till b.la din begravning. Och begravningar är jävligt kostsamt och krångligt rent administrativt, vilket samtidigt är en krävande syssla om du fortfarande är i det sörjande stadiet.

Har du dessutom inte råd till kost och logi på egen hand, och dessutom har ett barn att ta hand om, så kan du alltid vända dig till kyrkan för hjälp. Många missbrukare blir hjälpta av kyrkan. Pensionärer utan släktingar är de väldigt skickliga på att se efter med allt ifrån hemtjänst till allmänt umgänge.

Och sedan som damen nyligen nämnde, fungerar de även som ett verktyg för nyanlända till landet som står utan medel att komma på fötter på egen hand. Och återigen, så är det en näst intill obefintlig summa du betalar när du är med i kyrkan.
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 7 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av AdverseSphere mån 21 mar - 17:06:41

Alldeles riktigt. Det är en grundavgift som syftar till att finansiera en neutral begravning. Det är hyckleri att så många klagar på SK's verksamhet för att den "lurar pengar av folk" och utnyttjar utsatta människors position för sin gudomliga missions skull, samtidigt som klagogökarna själva oftast inte gör ett djävla dyft för att bidra till samhället.
AdverseSphere
AdverseSphere

Antal inlägg : 173
Join date : 10-06-06
Age : 111

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 7 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Tartaros11 mån 21 mar - 21:57:04

Borde inte socialen ta emot flyktingar, ta hand om pensionärer, missbrukare, o.s.v.?
Tartaros11
Tartaros11

Antal inlägg : 166
Join date : 11-01-13
Age : 29

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 7 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Antagonist mån 21 mar - 21:58:26

Vad har det med saken att göra, riktigt?
Antagonist
Antagonist

Antal inlägg : 1043
Join date : 10-07-21
Age : 32
Ort : skoggen :O

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 7 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Tartaros11 mån 21 mar - 22:01:50

Kanske för att socialen är till för det en religiös organisation gör mycket bättre?
Tartaros11
Tartaros11

Antal inlägg : 166
Join date : 11-01-13
Age : 29

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 7 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Karate-Molin mån 21 mar - 22:46:04

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.


Skulle inte sätta mitt liv till socialen. Inte i min lilla knarkhåla iaf.
Så pantade och dåligt med resurser de har.
Då blire hellre kyrkan.
Karate-Molin
Karate-Molin
Black Dwarf
Black Dwarf

Antal inlägg : 2829
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Kristinehamn.

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 7 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av AdverseSphere mån 21 mar - 23:29:46

Med anledning av strukturella bristfälligheter och att resurserna inte alltid är tillräckliga. En mängd ideellt engagemang blir därför nödvändigt, och kyrkliga hjälpinsatser är en produkt av att det råder brist på ideellt engagemang utan religiös prägel. De som är angelägna om utsatta människors situation och samtidigt önskar undvika kyrklig inblandning i det humanitära arbetet bör överväga att själva engagera sig i organisationer av lämpligare slag. Svårare än så är det inte. Det finns alltid något man kan göra, oavsett vilken samhällsklass man tillhör.


Senast ändrad av AdverseSphere den tor 1 mar - 13:19:19, ändrad totalt 1 gång
AdverseSphere
AdverseSphere

Antal inlägg : 173
Join date : 10-06-06
Age : 111

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 7 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Hammerheart tis 22 mar - 7:03:11

Socialen är bara till för att ge ekonomiskt bistånd till människor som står utan inkomst. Pensionärer har ju sin pension, men det finns mycket annat pensionärer inte klarar, som nog t.om du kan räkna ut. Tartaros...

Socialen är bara till för att ge dig saker du är berättigad till som medborgare i landet. När vi talar om Kyrkans insatser, så rör det sig snarare om välgörenhet. Och varför skulle socialen syssla med välgörenhet?
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 7 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Tartaros11 tis 22 mar - 10:04:19

Gah, tycker bara det är störande när kyrkan gör saker bättre en socialen, när dem huvudsakligen står för religion.
Anyway, någon som har lust att bidra med någon upplevelse?
Tartaros11
Tartaros11

Antal inlägg : 166
Join date : 11-01-13
Age : 29

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 7 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 7 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet