Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Dina övernaturliga upplevelser.

+24
Karate-Molin
Carrion
BIFFonen 666
Antagonist
Volkemord
Johan
Halonen666
Monoliten
AdverseSphere
Xemtoth
Jon
pompepg
Sire-Nahvas
Naurbereth
Hammerheart
Friberg
Jihad
Atlas Musclecore
Vargr
Peggyfier
Wolvie
Svullet_Rektum
Geten
Stenberg
28 posters

Sida 9 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 9 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Antagonist ons 23 mar - 14:49:48

Oftast när jag ska somna hamnar jag i det stadiet, eftersom det tar ganska lång tid innan jag däckar. Det är skithärligt att sjunka in i.
Antagonist
Antagonist

Antal inlägg : 1043
Join date : 10-07-21
Age : 32
Ort : skoggen :O

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 9 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Gäst ons 23 mar - 14:56:21

Jag tycker det är rätt lätt att tappa det dock, händer att man öppnar ögonen och "vaknar" så att säga.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 9 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Tartaros11 ons 23 mar - 16:07:50

Xemtoth skrev:
Som AdverseSphere säger så tolkar du fel. Jag testade faktiskt att utföra en astralresa, jag kollade klockan innan jag återvände till min kropp, återvände och sen kunde jag bekräfta tiden när jag var i fysisk form.

Vad var tiden vid start och slut?
Tartaros11
Tartaros11

Antal inlägg : 166
Join date : 11-01-13
Age : 29

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 9 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Xemtoth ons 23 mar - 17:06:36

Lade mig och mediterade kl 14 (försöker göra det som en daglig rutin), när jag väl var ute så tittade jag inte på klockan på en gång, när jag skulle "återvända" och såg min kropp, kollade jag på min klockradio, klockan var 14:28 då, jag fokuserade all min energi för att röra handen lite (Fysiska rörelser funkar såklart inte i din astral-form), och jag var tillbaka i min kropp, kände mig lite halvt paralyserad och bedövad i ansiktet framför allt (Som jag brukar göra när jag vaknat ur transen och vibrationerna försvinner), och kollade klockradion, den var 14:28.
Xemtoth
Xemtoth
Aspect of Albert
Aspect of Albert

Antal inlägg : 3977
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 9 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Gäst ons 23 mar - 17:20:47

Hur lär man sig att meditera? Jag vet att jag har ställt frågan tidigare, men jag hade gärna lärt mig det.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 9 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av AdverseSphere ons 23 mar - 17:55:12

Först och främst måste du lära dig att bemästra din kropp.
I början är det extremt svårt att ligga helt stilla, och andningen är ofta oharmonisk.
Korrekt andning och avslappning är A och O.

Pranayama är effektivt vid avslappningsövningar såväl som djupmeditation.
http://www.abc-of-yoga.com/pranayama/

Sök ytterligare information via Google/Youtube om så önskas.


AdverseSphere
AdverseSphere

Antal inlägg : 173
Join date : 10-06-06
Age : 111

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 9 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Gäst ons 23 mar - 17:59:26

Jag tackar!

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 9 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av AdverseSphere ons 23 mar - 18:04:45

Thetastimulans rekommenderas för ökad effektivitet.
Exempelvis: https://www.youtube.com/watch?v=wmtjqUW4IKI
AdverseSphere
AdverseSphere

Antal inlägg : 173
Join date : 10-06-06
Age : 111

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 9 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av AdverseSphere ons 23 mar - 18:20:40

Det där med astralprojektion kan vara lustigt. Jag känner mig som tvållödder som liksom "svävhoppar", elektriskt laddat sådant. Mycket märklig känsla. Jag spontanprojicerade under flygresan till Kroatien i somras, men tvingade mig själv tillbaka till det fysiska efter dryga halvmetern, löjligt höjdrädd som jag är. 12000 meter upp i luften, liksom. Det kunde inte ha skett vid ett olämpligare tillfälle.
AdverseSphere
AdverseSphere

Antal inlägg : 173
Join date : 10-06-06
Age : 111

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 9 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Scullicon ons 23 mar - 18:22:54

Jag klarar inte av att meditera liggandes,.
Resultatet blir att jag somnar och vaknar timmar senare.
Har provat mig fram istället.
Scullicon
Scullicon

Antal inlägg : 1392
Join date : 10-09-12
Age : 36
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 9 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av AdverseSphere ons 23 mar - 18:27:01

Ligga/sittligga/sitta/hänga/whateverthefuckyoulike. Positionen är individuell.
AdverseSphere
AdverseSphere

Antal inlägg : 173
Join date : 10-06-06
Age : 111

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 9 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Xemtoth ons 23 mar - 19:41:37

Hellbastard skrev:Hur lär man sig att meditera? Jag vet att jag har ställt frågan tidigare, men jag hade gärna lärt mig det.
Jag brukar lägga mig på rygg, stänga av mobilen så ingen stör mig, andas tungt och försöka sluta tänka på allt möjligt som vanligtvis rusar genom skallen (kan vara svårt i början, man lär sig med tiden), brukar fokusera mig på andningen. Jag tänker mig att jag är på en osynlig stege i ett bäcksvart mörker (eller bara har ögonbindel) så för varje andetag in, tar jag ett steg ner för stegen, och varje ut så står jag bara kvar, fortsätter sådär. Din nivå på "brain wave activity" från vaket tillstånd-nivån (Beta) kommer sjunka till sovande tillstånd-nivån (Alpha). Sen om man mediterar för att få en projection eller om man bara vill tagga ner, är väl upp till var och en.

Jag säger inte att det AdverseSphere säger är fel, för det är det inte alls, men jag vill bara dela med mig av mina tips.
Xemtoth
Xemtoth
Aspect of Albert
Aspect of Albert

Antal inlägg : 3977
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 9 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Tartaros11 ons 23 mar - 20:58:13

Scullicon skrev:Jag klarar inte av att meditera liggandes,.
Resultatet blir att jag somnar och vaknar timmar senare.
Har provat mig fram istället.

Försök att hitta en ställning som du inte somnar i då - t.ex på liggande på en tunn filt på golvet eller något. Som en annan sa - positionen är individuell.
Tartaros11
Tartaros11

Antal inlägg : 166
Join date : 11-01-13
Age : 29

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 9 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Antagonist mån 4 apr - 12:53:40

Bordet vakar.
Antagonist
Antagonist

Antal inlägg : 1043
Join date : 10-07-21
Age : 32
Ort : skoggen :O

Till överst på sidan Gå ner

Dina övernaturliga upplevelser. - Sida 9 Empty Sv: Dina övernaturliga upplevelser.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 9 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet