Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Cannabis

+19
Geten
ShieldsOfGold
Svartesmeden
Carrion
Snikich
Monoliten
pompepg
Stenberg
patologen
Sire-Nahvas
Atlas Musclecore
Xemtoth
Antagonist
Gutterslut
Andersson
Hammerheart
Svullet_Rektum
Peggyfier
Wolvie
23 posters

Sida 1 av 10 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa

Gå ner

Cannabis Empty Cannabis

Inlägg av Wolvie tis 6 jul - 23:30:25

Hur ställer sig forumiterna till denna av många gifter? Själv va jag "inte helt anti men ändå lite emot" innan jag kom ner till Lund och kom i kontakt med shiten, nu är jag hyggligt passiv till själva drogen i sig men väldigt anti själva restriktionen, av den anledning att jag tycker det är bullshit att vara så stränga på cannabis men låta folk supa så mycket dom vill. Alkohol och cannabis är minst lika skadliga och jag ser ingen anledning att tillåta den ena och förbjuda den andra. Jag anser att det bör legaliseras och säljas antingen i apotek eller någon motsvarighet till Systembolaget (eller rent av på bolaget, skulle nog vara bäst). Exakt samma restriktioner som för sprit.

Jag har inte debatterat den här frågan särskilt mycket, jag kan endast tala av erfarenhet när det gäller effekter att röka skiten då jag har provat själv många gånger och majoriteten av folket jag känner i Lund sysslar med det eller har provat.

Till er som är emot det begär jag följande: Ge mig en god anledning att alkohol ska vara lagligt men cannabis inte. Ska ni dra upp samhället och ekonomi så ha koll på vad ni snackar om för de flesta jag har hört göra det i den här frågan snackar rakt ur röven (det gäller båda sidorna).
Wolvie
Wolvie
Soulreaper
Soulreaper

Antal inlägg : 615
Join date : 10-01-31
Age : 34
Ort : Sveriges ändtarm

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Peggyfier tis 6 jul - 23:43:44

Ja, jag håller med dig på den här så har väl inte så mycket att tillföra egentligen. Legalisera skiten så slipper de väl lägga pengar på insatserna de gör för att haffa langare osv.
Peggyfier
Peggyfier
Elizabeth Bathory
Elizabeth Bathory

Antal inlägg : 1737
Join date : 10-01-30
Age : 31
Ort : Fjollträsk

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Svullet_Rektum ons 7 jul - 2:08:05

Även om både de kort- och långvariga effekterna är lindrigare i jämförelse med alkohol så gör regelbunden användning av cannabis en generellt sett trögare i både tänkandet och handlandet. Tror lite att det är detta som världens ledare vill förhindra för att inte samhället ska bestå av arbetsskygga, passiviserade människor. Det gör liksom inte så jävla mycket om befolkningen super skallen av sig varje helg sålänge de gör till kneget på måndag morgon.
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum
Svullom Rektorum Absurdum

Antal inlägg : 4534
Join date : 10-02-04
Age : 34
Ort : Wastelands

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Wolvie ons 7 jul - 2:15:16

Svullet_Rektum skrev:generellt sett trögare i både tänkandet och handlandet
Blir det inte samma sak av alkohol? Jag kan inte tänka mig en alkis som är klar i skallen och kvick i handlandet.

Edit: eller du kanske syftade på "dagen efter" känslan (känns inte som man kan kallade "bakis"). Jo visst jag kan nog hålla med om att man är trögare i både kropp och själ då av cannabis jämfört med alkohol.
Wolvie
Wolvie
Soulreaper
Soulreaper

Antal inlägg : 615
Join date : 10-01-31
Age : 34
Ort : Sveriges ändtarm

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Svullet_Rektum ons 7 jul - 2:31:35

Menar inte under själva ruset utan mer den generella effekten av långvarigt bruk. Men visst är det dåligt att vara alkis, även om det är lite mer extremt än att puffa på regelbundet.
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum
Svullom Rektorum Absurdum

Antal inlägg : 4534
Join date : 10-02-04
Age : 34
Ort : Wastelands

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Hammerheart ons 7 jul - 11:41:42

Gott att röka ibland iallafall.
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Gäst ons 7 jul - 12:39:52

Legalisera det, samt en hel del andra "lätta" droger. De kommer aldrig vinna "The War Against Drugs", att sätta gränser på vad människor får göra i sitt privatliv, som dessutom inte skadar andra än sig själva, då cannabisrökare inte blir aggresiva, som en hel del människor som dricker.

Men i Sverige kommer det enligt mig ta lång tid, sålänge vi har hjärntvättade ungar som tror att det är i princip livsfarligt och kristdemokrater/politiker som Sofia Modigh. I USA kommer det säkert vara lagligt i de flesta stater inom de närmsta 4-5 åren.
Dessutom har Sverige en lång tradition av att "supa skallen av sig, slåss eller hålla käften". I princip alla sociala möten med vänner/familj används alkohol.
Iochförsig, jag super också, men det finns en hel del människor som inte borde använda alkohol, utan borde leta efter andra substitut om de har viljan att berusa sig.

Det är inte ofarligt, men förbudet skadar så mycket mer än cannabis i sig själv.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Cannabis Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Hammerheart ons 7 jul - 13:16:26

Tycker det är löjligt att vissa kategoriserar Cannabis med annan narkotika. Spice bör ju iofs förbjudas... Det blir man ju fan helt jävla dum i huvudet av.
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Gäst ons 7 jul - 14:09:47

Witchryder skrev:Tycker det är löjligt att vissa kategoriserar Cannabis med annan narkotika. Spice bör ju iofs förbjudas... Det blir man ju fan helt jävla dum i huvudet av.

Ja rökmixar alltså. De är rätt så otestade också.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Cannabis Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Wolvie ons 7 jul - 14:16:21

Såna grejer kan man överdosera med också, till skillnad från att röka cannabis som kräver runt 1-1,5 kg. Good luck with that.
Wolvie
Wolvie
Soulreaper
Soulreaper

Antal inlägg : 615
Join date : 10-01-31
Age : 34
Ort : Sveriges ändtarm

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Hammerheart ons 7 jul - 14:19:03

Ett halvt kilo THC krävs för att överdosera. Och det är mer än 1,5 kg gräs.
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Wolvie ons 7 jul - 14:33:41

Point is det är för mycket för att kunna överdosera.
Wolvie
Wolvie
Soulreaper
Soulreaper

Antal inlägg : 615
Join date : 10-01-31
Age : 34
Ort : Sveriges ändtarm

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Hammerheart ons 7 jul - 14:34:36

Pfftja... Om du blandar det i en kakmix så är det säkert inte omöjligt.
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Gäst ons 7 jul - 14:37:41

Det känns rätt omöjligt att kroppen ska kunna ta upp så mycket THC, jag tror inte det är möjligt. Men om man skulle röka tillräckligt mycket, så skulle man dö av syrebrist innan, vilket är extremt svårt. Då skulle jointen fått vara flera meter stor.

Dessutom, vad innebär en överdos av THC?

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Cannabis Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Wolvie ons 7 jul - 14:40:21

Jag tror det krävs ordentligt viljestyrka och beslutsamhet för att lyckas med det, man måste ju klämma ner allt på en gång annars blir man för stenad för att ta något mer. Sen ska det göras utan att spy också.
Wolvie
Wolvie
Soulreaper
Soulreaper

Antal inlägg : 615
Join date : 10-01-31
Age : 34
Ort : Sveriges ändtarm

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Wolvie ons 7 jul - 14:42:01

Hellbastard skrev:Dessutom, vad innebär en överdos av THC?
Samma sak som överdos av något annat berusningsmedel, that is I have no fucking clue. Överdosering och snedtripp är något jag har tänkt kolla upp länge men har aldrig blivit av.
Wolvie
Wolvie
Soulreaper
Soulreaper

Antal inlägg : 615
Join date : 10-01-31
Age : 34
Ort : Sveriges ändtarm

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Gäst ons 7 jul - 14:49:18


Ja jag antar det.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Cannabis Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Hammerheart ons 7 jul - 14:51:39

Du behöver ju inte dö av en överdos liksom... En snetripp är ju att du helt enkelt är på fel tankar när du blir hög på något ämne.
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Wolvie ons 7 jul - 15:17:30

Witchryder skrev:Du behöver ju inte dö av en överdos liksom... En snetripp är ju att du helt enkelt är på fel tankar när du blir hög på något ämne.
Alltså jag menade mer vad som händer i kroppen.
Wolvie
Wolvie
Soulreaper
Soulreaper

Antal inlägg : 615
Join date : 10-01-31
Age : 34
Ort : Sveriges ändtarm

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Andersson ons 7 jul - 21:07:47

En överdos är helt enkelt när du får en större effekt än önskat. Och beroende på drog, olika följder. En dödlig överdos på cannabis är väl nästan fysiskt omöjligt. Det krävs oerhörda mängder. Men skitsamma.. Jag intresserar mig för andra roliga preparat än cannabis.. Avkriminalisera i alla fall.
Andersson
Andersson

Antal inlägg : 108
Join date : 10-01-30

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Gäst ons 7 jul - 21:24:28

Någon annan som runkat när de rökt?

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Cannabis Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Gutterslut ons 7 jul - 21:45:59

Faktum är att nästan allt vi har i samhället är farligare(Läs dödligt.) än cannabis. Äter du för mycket fet mat/chips/godis blir du fet och dör.

Jag har när jag var yngre rökt dagligen i flera år och jag det enda som riktigt är en bieffekt är att man får rätt kasst minne. Att man glömmer var man lagt saker, minns inte vad folk heter, telefonnummer... visserligen har jag alltid varit lite trög med sånt men när jag rökte mycket så var det väldigt påtagligt. Inlärningsförmågan, under ruset, är fruktansvärt utslagen och röker man dagligen morgon till kväll utvecklas man inte ett piss på något plan.
Notera att det är under just ruset, när man rökt, som biverkningarna för mig var påtagliga och då rökte jag minst två gram om dagen i ett och ett halvt år.

Att man skulle bli beroende av cannabis är också bara världens största skämt. Det "beroende" som skapas är samma typ av beroende som att man vill titta på sitt favoritprogram varje dag, eller spela samma game o.s.v... Abstinenssymptomen efter ett kraftigt bruk är lättare depression, svårt att sova och ibland svettningar i ett par dagar till högst ett par veckor.


Cannabis som drog är faktiskt kanske den bästa ur alla syften. Den ger ett ordentligt rus, den går inte på några som helst vis att överdosera och man blir inte bakfull. Den får en inte att tappa omdömet och det är extremt sällan det slår fel och någon snetänder/blir aggressiv. Jämfört med alkohol som vi i princip alla dricker minst en gång i månaden, flera säkert 3 gånger i veckan. Och ingen kan väl komma och säga att dom aldrig sneat på alkohol? Överdoserat(Att spy, däcka, tappat omdömet och hamnat i slagsmål. Ja det är att överdosera.)


Men det riktiga problemet med cannabis(och i princip alla droger) är att det är olagligt att bruka, inneha och sälja. För det första så skrämmer det i sig att man om man har fastnat i droger att om man söker hjälp så blir man släpad till polisen, som i sin tur tar dina kroppsvätskor, analyserar dom och ger dig böter. I värsta fall förlorar du till och med jobbet, alternativt om du är ung så gör ett ringa narkotikabrott så att arbetsgivare dra öronen åt sig. För att inte tala om hur mycket det kostar! Att hålla span, analysera piss, skriva rapporter, åklagare och advokater ska betalas o.s.v.o.s.v... (Plus att det tar upp en stor uppmärksamhet från RIKTIGA brott som våldtäkter, misshandel, skadegörelse o.s.v. Som i sin tur oftast är associerade med alkohol.)

All denna jävla skit för att man väljer att droga sig med ett mer harmoniskt rus och mildare bieffekter än skitdrogen, lösningsmedlet alkohol.

För det andra så är det att sälja droger i princip alla kriminella syndikat tjänar sina pengar på. Som dom sedan återinvesterar i trafficking, värdetransportrån, vapensmuggling o.s.v... Precis som Al Capone tjänade sina pengar och skapade makt när alkohol var olagligt i '30-talets USA.

Istället skulle man kunna beskatta det under samma modell som alkohol och tjäna pengarna själva, inte som nu, ge iväg dom till kriminella som gör mer skada på samhället som också kostar pengar. Man skulle använda skattepengarna till missbrukarvård för de som inte klarar av eller har fastnat. Precis som det finns instanser för de människor med alkoholberoende. Också att man försöker utbilda människor om hur man tar droger, precis som med alkohol.




(Jag vill också klargöra att jag idag inte röker cannabis, förutom vid sällsamma tillfällen. Jag har mina anledningar...)

Gutterslut

Antal inlägg : 72
Join date : 10-02-19

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Wolvie ons 7 jul - 22:43:33

Jag har inget mer att tillägga, mycket bra inlägg.
Wolvie
Wolvie
Soulreaper
Soulreaper

Antal inlägg : 615
Join date : 10-01-31
Age : 34
Ort : Sveriges ändtarm

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Hammerheart ons 7 jul - 23:27:16

Om inget annat... Så har jag prövat runka när jag vart stenad.... Det är ju nästan ett måste!
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Wolvie ons 7 jul - 23:37:32

No shit, jag tror aldrig jag varit så kåt som en gång när jag va stenad.
Wolvie
Wolvie
Soulreaper
Soulreaper

Antal inlägg : 615
Join date : 10-01-31
Age : 34
Ort : Sveriges ändtarm

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 10 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet