Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Cannabis

+19
Geten
ShieldsOfGold
Svartesmeden
Carrion
Snikich
Monoliten
pompepg
Stenberg
patologen
Sire-Nahvas
Atlas Musclecore
Xemtoth
Antagonist
Gutterslut
Andersson
Hammerheart
Svullet_Rektum
Peggyfier
Wolvie
23 posters

Sida 3 av 10 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa

Gå ner

Cannabis - Sida 3 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av pompepg tor 29 jul - 15:18:24

Man behöver väl inte veta hur det är? Räcker det inte att man ser att det suger?
Även om man inte haft en nära släkting som knarkat bla bla...så kan man ju sett/hört hur det har påverkat andra familjer. Sen att man inte har upplevt det själv spelar ju ingen roll.
pompepg
pompepg

Antal inlägg : 567
Join date : 10-02-01
Age : 31
Ort : Örebro/Borås

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 3 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Gäst tor 29 jul - 15:42:39

Witchryder skrev:Och vad jag syftade på vad det gällde ens pundarkompisar:

Har man aldrig haft en nära släkting, vän eller något, som knarkat, så vet man inte hur det är, och hur det påverkar människorna i fråga. Folk ifrån medelklassen som sitter och antar, och antar, och antar, hur olika droger påverkar människor och samhället, har egentligen inte en jävla aning om vad det är de försöker ställa sig emot, utifall de själva inte haft någon erfarenhet med drogen i fråga, eller erfarenhet med nära och kära som knarkat och sedan påverkat din vardag...

Jaha, jo du har helt rätt alltså där.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 3 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Hammerheart tor 29 jul - 17:54:41

pompepg skrev:Man behöver väl inte veta hur det är? Räcker det inte att man ser att det suger?
Även om man inte haft en nära släkting som knarkat bla bla...så kan man ju sett/hört hur det har påverkat andra familjer. Sen att man inte har upplevt det själv spelar ju ingen roll.

Men vad du själv har hört av vad andra har sagt, eller vad du själv har sett utifrån pundare på stan osv. Handlar ju bara om en enda inlåst åsikt. Du har ingen erfarenhet om hur det är egentligen. T.ex så tvivlar jag på att gatupundarna ens är hälften av alla missbrukare som finns egentligen.
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 3 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Gäst tor 29 jul - 19:28:57

Kokain är ju rätt välanvänt på Stureplan, eller det verkar så åtminstone. Och de som drar koks där ser ut som "perfekta" människor, hela och rena kläder, iallafall i ögonen av samhällets norm.
Sen tänk på alla inom show business, det knarkas nog rätt så friskt där också!

Om Cannabis leder direkt till tyngre droger så ska ungefär 40% av USAs vuxna befolkning, det vill säga människor över 18 vara nedgånga missbrukare vid detta laget.
Klart, tyngre droger beror på vad man menar, alkohol och tobak är ju båda "tyngre".

EDIT: Siffran är ännu större i Kanada, där det närmar sig 45%, tillochmed den kanadensiska senaten har erkänt att den repressiva politiken inte fungerar, EU har även börjat diskutera om en omvärdering inom narkotikapolitiken, men de ända som sa emot detta var de svenska representanterna, kristdemokraterna med Sofia Modigh i spetsen.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 3 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Sire-Nahvas lör 31 jul - 8:52:35

jag återkommer med respons på responsen på mitt inlägg när jag är nyktrare.
Sire-Nahvas
Sire-Nahvas
Fast Taker
Fast Taker

Antal inlägg : 2630
Join date : 10-02-02
Age : 32
Ort : Örebro

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 3 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Andersson lör 31 jul - 11:42:04

Sire-Nahvas skrev:jag återkommer med respons på responsen på mitt inlägg när jag är nyktrare.
Tycker det är så mysigt med antidrog-människor som sitter kl 10:52 en lördag och för fulla för att skriva en åsikt. Dubbelmoral någon? Eller var det medvetet gjort av dig?
Andersson
Andersson

Antal inlägg : 108
Join date : 10-01-30

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 3 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Monoliten lör 31 jul - 13:25:21

Det är fan härligt med knarkare asså. Alltid beredda att försvara sina små handlingar in i döden, vilket de förstås har all rätt till! Vill folk hålla på med vad de nu vill hålla på med så visst, för all del gör det. Men jag blir så trött när alla i ens närhet tror att man vill sitta och lyssna på det. Det gäller ju inte bara knark i och för sig. Är så jävla trött på allt snack bara. Alla jävla diskussioner man redan hört en miljon gånger som repeteras gång på gång på gång hallelujah. Fan kan ni inte bara käka/snorta/röka/injicera/fan grejer och vara tysta och glada istället, så kan jag dricka min whisky och snacka om sånt som är kul att snacka om, musik t.ex.!

Ok en grej, bara för att man dricker alkohol måste man inte acceptera andra droger, förstår inte hur man tänker då. Dels om man tänker efter Svea rikes regelbok, ni vet den där rätt tjocka grejen? Men sen kanske vissa nöjer sig med alkohol och inte vill ha annat i sin närhet. Jag har inga problem med folk som röker på, vill bara inte höra om allt jävla skit hundra gånger om. Dryyyyyga grejer. Svarar ju inte för Nahvas dock, säger bara vad jag tycker om saken.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 3 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Gäst lör 31 jul - 14:47:31

Andersson skrev:
Sire-Nahvas skrev:jag återkommer med respons på responsen på mitt inlägg när jag är nyktrare.
Tycker det är så mysigt med antidrog-människor som sitter kl 10:52 en lördag och för fulla för att skriva en åsikt. Dubbelmoral någon? Eller var det medvetet gjort av dig?

+1

Pappa Doom: Jag förstår verkligen att det kan vara tråkigt att behöva sitta och lyssna på det, så där har jag väl inget att säga om.
Men iallafall, alkohol gör som sagt MER skada än en person som röker en joint. Därav är det dubbelmoraliskt och rentav dumt att inte kunna acceptera droger som är nästintill harmlösa jämnfört svenskarnas älskade alkohol.
Lagen är där eftersom FN tryckte på alla länder att göra Cannabis olagligt under 30 talet, detta var eftersom den största bakgrunden till kriminaliseringen var rasism mot mexikaner och svarta (De som använde marijuana mest på den tiden) och påtryckningar från papper och träindustrin.

Hampaväxten är nämligen perfekt till papperstillverkning, det är lättare att göra papper av det än träd. Dessutom var cannabis en av de största producerade växterna förr, för flera tusen år sedan användes den som medicin i Kina, samt reptillverkning i västvärlden. Det fanns tillochmed en lag som krävde att bönder i USA skulle odla hampa.

Men iallafall, eftersom dessa industrijättarna och rasisterna ville få cannabis illegalt så gjorde man allting för att skapa en opinion mot drogen, därför gjordes filmen "Reefer Madness" där man ser folk som röker gräs och sen dödar varandra. Detta gjorde såklart att de fick folket med sig, eftersom den stora massan alltid har en tendens att tro på film och det skrivna ordet.
Sen gick galenskapen därifrån... Från att påstå att människor blev apelsinmän till att säga att det var lika farligt som att vara nära en atombombsexplosion. Rolling Eyes

Dessutom med legaliseringen av cannabis hade man kunnat strypa en hel del pengar som kriminella får in, pengar som även går till trafficking, gängkrig etc. Dessa pengar hade kunnat användas till skolor, vård och en hel del annat, dessutom hade växten kunnat utvinnas till kläder, papper, rep och annat, vilket hade sparat enormt på naturens redan utstramade resurser.
Okunnighet.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 3 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Snikich lör 31 jul - 17:47:28

‎" People are locked into a Box. They see the box and the leaks and the cracks around them, and they try to patch the holes, but they don't stop to think that maybe there is something wrong with the Box itself. " Peter Joseph - The Zeitgeist Movement

Sålänge man inte skadar andra så anser jag att man ska få göra vad man vill, inte begränsas av samhällets påhittade ramar. Finns så mycket i samhället som anses fel och ska bestraffas "för folkets eget bästa". Hur ska kan man kunna avgöra vad som är bäst för folket om man inte kan se på individen.

Har själv rökt en del, oftast i samband med en film för att varva ner efter jobbet då det kan bli väldigt psykologiskt påfrestande på mitt jobb.
Snikich
Snikich
Dr. Film
Dr. Film

Antal inlägg : 547
Join date : 10-01-31
Age : 39
Ort : Säffle

http://www.bajsa.nu

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 3 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Monoliten sön 1 aug - 9:45:09

Det jag menade är människor som inte vill vara nära skiten pga att det är olagligt, det tycker jag är ett mycket hållbart argument, jag vet inte exakt hur reglementet ser ut runt innehav etc. Och ja Garf, du raljerade om ungefär samma saker som man redan fått höra, igen, så nu är jag ännu mer trött på det Razz Rök på och håll käften för fan, jag är så jävla trött på att folk trycker det i ansiktet på en, att man i princip blir en dubbelmoralist för att man inte vill röka liksom, även om så inte menas känns det fan som det ibland. Gillar jag icke!
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 3 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Gutterslut sön 1 aug - 11:03:23

Pappa Doom skrev:Det jag menade är människor som inte vill vara nära skiten pga att det är olagligt, det tycker jag är ett mycket hållbart argument, jag vet inte exakt hur reglementet ser ut runt innehav etc. Och ja Garf, du raljerade om ungefär samma saker som man redan fått höra, igen, så nu är jag ännu mer trött på det Razz Rök på och håll käften för fan, jag är så jävla trött på att folk trycker det i ansiktet på en, att man i princip blir en dubbelmoralist för att man inte vill röka liksom, även om så inte menas känns det fan som det ibland. Gillar jag icke!

Om du ska sitta och dissa vad folk skriver får du allt komma med lite argument eller lösningar på problem. Detta är ett forum där folk vill hålla en diskussion och du dumförklarar de människor med annorlunda syn än dig själv. Förbudet mot cannabis är ett problem i samhället, vare sig du är trött på att höra det eller inte så finns det folk som vill göra nåt åt saker som inte står rätt till.

Sen att du ser det som "pundarsnack" säger rätt mycket om dig själv.

Gutterslut

Antal inlägg : 72
Join date : 10-02-19

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 3 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Monoliten sön 1 aug - 11:44:25

Osså vänds det mot mig, jag sa bara vad jag tyckte om saken, fortsätt för all del att diskutera ni. Och jag gav ett argument, som det är nu är det olagligt, alla gillar inte att bryta mot lagen eller att ha olagliga substanser i sin närhet.
Sen kan jag också tycka att lagen är korkad i och med att alkohol är lagligt, cannabis är väl lite som vargen, svartmålad. Men folk ska fortfarande inte behöva få det upptryckt i ansiktet. Med det syftar jag inte på allt internetsnack utan allt man får höra öga mot öga, det är vad jag är riktigt trött på. Sen visst med internetsnacket, det blir upprepningar hit och dit. Är trött på det bara.

Och jag har inte dumförklarat någon, sitt för fan inte o hitta på en massa skit, läs vad jag skrev. Jag är trött på att folk tjatar om det IRL, sen lämnade jag min åsikt runt ämnet och så var det bra så.

Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 3 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Snikich sön 1 aug - 11:53:08

Tror nog det är rätt många som haft lite till ingen kontakt med cannabis skulle se detta som "pundarsnack". Media målar upp cannabis som knark och folket leds till att acceptera och fördömma det utan att ens varit nära "problemet".

Ett exempel från aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/ledare/article6750642.ab

Gillar särskillt detta stycke:
"Förvrängd mediebild
Det är ungdomar och unga vuxna som är den främsta målgruppen. De har inga problem med att få tag på hasch eller marijuana. Det är lika lätt som att få tag på alkohol. Drogerna finns i alla svenska städer, tro inte att missbruket bara finns på Stureplan. Medierna bidrar med sin bild av drogmissbrukare. Musikartister och skådespelare super och knarkar och åker in och ut från rehab som det vore den mest naturliga process i världen. När de kliv-er ut från kliniken är de så gott som nya igen, ingenting att oroa sig över. "


Undertiteln är så skrattretande så det finns inte, att det sen kommer från aftonbladet som är tom. värre än Se & Hör med alla bidrag till "sin bild av drogmissbrukare". Att man sen är "knarkare" vid bruk av hasch eller marijuana. Kollar man på wiki så står det att ordet har mist en del av sitt negativa klang men jag är ganska övertygad att om min kära mor som aldrig sitter vid nätet eller läser skvallerblaskan skulle höra att jag är "knarkare" så skulle hon överdramtisera och måla upp det som om en skjuter heroin bakom en soptunna i slummen.

Vart finns det objektiva mediainläggen om och ikring cannabis? Skulle man vilja läsa nått sånt måste man då själv ut och först hitta sedan köpa nån bok som man endast hittar på nätet. Finns iofs en hel drös med filmer som tar upp detta ämne men än en gång, jag tror inte jag känner nån som sett till dessa filmer förens efter de själv har börjat röka för att informera sig om det de håller på med. Det är som om man skulle vara med i en sekt eller nått liknande.

Snikich
Snikich
Dr. Film
Dr. Film

Antal inlägg : 547
Join date : 10-01-31
Age : 39
Ort : Säffle

http://www.bajsa.nu

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 3 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Gutterslut sön 1 aug - 11:57:55

Pappa Doom skrev:Osså vänds det mot mig, jag sa bara vad jag tyckte om saken, fortsätt för all del att diskutera ni. Och jag gav ett argument, som det är nu är det olagligt, alla gillar inte att bryta mot lagen eller att ha olagliga substanser i sin närhet.
Sen kan jag också tycka att lagen är korkad i och med att alkohol är lagligt, cannabis är väl lite som vargen, svartmålad. Men folk ska fortfarande inte behöva få det upptryckt i ansiktet. Med det syftar jag inte på allt internetsnack utan allt man får höra öga mot öga, det är vad jag är riktigt trött på. Sen visst med internetsnacket, det blir upprepningar hit och dit. Är trött på det bara.

Och jag har inte dumförklarat någon, sitt för fan inte o hitta på en massa skit, läs vad jag skrev. Jag är trött på att folk tjatar om det IRL, sen lämnade jag min åsikt runt ämnet och så var det bra så.

Jag måste ha missuppfattat din ton i ditt inlägg. Snyggt redigerat förresten.

Gutterslut

Antal inlägg : 72
Join date : 10-02-19

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 3 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Sire-Nahvas lör 7 aug - 19:31:08

att vara alkoholpåverkad och inte vilja ta andra droger är inte dubbelmoral.
ungefär som att...hmm
...
hålla på med kampsport. då "slåss" man på avsedda platser och inte överallt. varför kan man inte lika gärna då slåss överallt? man vill ju slåss...eller?

eller titta på TV? med tanke på vilken typ av filmer jag kollar på så allt jag ser på tv kanske inte jag vill se eller uppleva i verkligheten. tittar jag på en film om folk som sparkar ner varandra med rakblad på skorna betyder inte det att jag skulle vilja se det på riktigt.

spelar jag ett datorspel där man kan döda folk (GTA IV är ju hyfsat när det gäller att göra saker som går att göra IRL) så betyder inte det att jag vill göra samma sak i verkligheten.

bara för att jag dricker alkohol betyder inte det att jag vill ta några andra droger.

kampsport - lagligt
slagsmål - inte lagligt

titta på film - lagligt
datorspel - lagligt
slakta folk - inte lagligt

alkohol (+ tobak) - lagligt
(nästan alla) övriga droger - inte lagligt

och nej jag släpper inte heller in folk som är för unga på mina fester heller. jag vill helt enkelt inte riskera att hamna i trubbel med lagen. sen om vissa lagar inte anses vara OK enligt mig eller andra skiter jag i.

lagar är till för att följas
Sire-Nahvas
Sire-Nahvas
Fast Taker
Fast Taker

Antal inlägg : 2630
Join date : 10-02-02
Age : 32
Ort : Örebro

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 3 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Gäst lör 7 aug - 20:04:49

Klart, det är inget fel med att dricka alkohol och inte vilja ta andra droger.

Däremot så FÅR du enligt svensk lag, både den tjocka regelbok vi har och socialt sätt pissa ner dig och spy i någons rabbat, men när någon snubbe tar en holk framför en film hemma, då är det fan kriminella aktiviteter på gång!

Klart att lagar är till för att följas, men en så dum och onödig lag som cannabisförbudet, som inte bara visar att det kvittar vilka sociala påföljder som följer i din berusning men som också grundades på INGEN forskning eller opinion från gemene man.
Att ha kvar denna lag när den inte upfyller någon funktion och forskning bevisar, utan kostar staten extremt mycket pengar och samtidigt ger kriminella ett extremt stort kapital inför andra, värre aktiviteter är bara dumt och okunnigt.
Samtidigt bevisar forskning, gång på gång, över hela världen att cannabis inte är alls lika skadligt som det görs till i media.

Ett förbud är därför onödigt, då det dessutom skadar de personerna som blir fångade av det, jag pratar om ungdomar, dessa blir genast utstötta från resten av samhället, du får en prick i din identitet som syns varje gång du söker jobb, tar ett lån etc.
Bara för att de hade några gram av en mycket ofarlig, dock olaglig drog i fickan.

Dessutom fungerar inte heller förbudspolitiken, om den hade gjort det så hade det inte funnits personer som brukat narkotika i detta landet, eller hur?

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 3 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Hammerheart lör 7 aug - 20:24:18

Cannanis är i princip helt ofarligt för din kropp. Men vissa människor med vissa personligheter bör helt enkelt inte syssla med det. Men så är det ju nästan med allt.
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 3 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Gäst lör 7 aug - 20:34:32

Witchryder skrev:Cannanis är i princip helt ofarligt för din kropp. Men vissa människor med vissa personligheter bör helt enkelt inte syssla med det. Men så är det ju nästan med allt.

Good point.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 3 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Sire-Nahvas lör 7 aug - 20:35:53

till er båda(davve å garfield) - må så vara men så länge en lag finns så...ja
Sire-Nahvas
Sire-Nahvas
Fast Taker
Fast Taker

Antal inlägg : 2630
Join date : 10-02-02
Age : 32
Ort : Örebro

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 3 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Atlas Musclecore lör 7 aug - 20:39:53

Går du mot röd gubbe ibland? Farligare än att röka cannabis, och olagligt.
Atlas Musclecore
Atlas Musclecore
The Iron Bloke
The Iron Bloke

Antal inlägg : 7064
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : En Hjärtlös Stad

http://metalexiles.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 3 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Xemtoth lör 7 aug - 21:13:36

Kul att det bara är pundare själva som påstår att cannabis är helt ofarligt.
Xemtoth
Xemtoth
Aspect of Albert
Aspect of Albert

Antal inlägg : 3977
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 3 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Atlas Musclecore lör 7 aug - 21:15:01

Tycker du jag är pundare? I sådana fall har du skevt begrepp om ordet "pundare"...
Atlas Musclecore
Atlas Musclecore
The Iron Bloke
The Iron Bloke

Antal inlägg : 7064
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : En Hjärtlös Stad

http://metalexiles.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 3 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Gäst lör 7 aug - 21:21:48

Xemtoth skrev:Kul att det bara är pundare själva som påstår att cannabis är helt ofarligt.

Känns ju inte som gemene Svensson är rätt person att debattera i det heller, då de inte har någon aning förutom bilderna i skolböckerna, oftast bilder på nån heroinist eller methpundare på en smutsig toalett, där drogerna står nerräknade i ordning med slagord som "LSD har kraftiga negativa effekter, tillochmed hippierörelsen slutade använda det på grund av de kraftiga biverkningarna"
"Cannabis - dödar hjärnceller och är en inkörsport till tyngre droger"

Eller varför inte folkhälsoinstutets kortfilm från 90 talet om några HASCHARE som röker i en lägenhet, varav en blir utkastad från balkongen av de andra aggresiva HASCHARNA.
Samtidigt propagerar USA och FN om det fortsatta kriget mot droger.

Klart som fan att de inte har någon ordentlig åsikt.

"I now have absolute proof that smoking even one marijuana cigarette is equal in brain damage to being on Bikini Island during an H-bomb blast."
- Ronald Reagan, president i USA under 80-talet

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 3 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Xemtoth lör 7 aug - 21:35:29

Atlas Musclecore skrev:Tycker du jag är pundare? I sådana fall har du skevt begrepp om ordet "pundare"...
Haha nej, men jag vet från andra polare som ÄR pundare som alltid sitter o säger att det är 100% ofarligt så kändes som jag ville få det sagt bara.

Garfield: Fan fäll ner pungen o landa för helvete.
Xemtoth
Xemtoth
Aspect of Albert
Aspect of Albert

Antal inlägg : 3977
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 3 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Sire-Nahvas lör 7 aug - 21:40:04

Atlas Musclecore skrev:Går du mot röd gubbe ibland? Farligare än att röka cannabis, och olagligt.
ok
jag ger mig
Jag ska genast ge efter och börja röka cannabis.

Jag går nämligen alltid mot röd gubbe.
Sire-Nahvas
Sire-Nahvas
Fast Taker
Fast Taker

Antal inlägg : 2630
Join date : 10-02-02
Age : 32
Ort : Örebro

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 3 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 10 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet