Cannabis
+18
Geten
ShieldsOfGold
Svartesmeden
Carrion
Snikich
Monoliten
pompepg
Stenberg
patologen
Sire-Nahvas
Atlas Musclecore
Xemtoth
Antagonist
Gutterslut
Andersson
Hammerheart
Svullet_Rektum
Wolvie
22 posters
Metalforum Exiles :: Övrigt :: Politik
Sida 6 av 10
Sida 6 av 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Sv: Cannabis
Jag tänker säga nåt annat nu.
Ron Paul 2012! Han vill låta delstaterna själva bestämma om droglegalisering.
Ron Paul 2012! Han vill låta delstaterna själva bestämma om droglegalisering.
ShieldsOfGold- Antal inlägg : 344
Kolla där ja!
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Hellbastard skrev:Absolut. Det SKA vara ett fritt land och då ska man få göra vad man vill med sin kropp, staten ska ha så lite inflytande på hur jag spenderar mitt privatliv, så länge jag inte gör en annan individ någon skada.
Ska man då betala mer skatt för sjukvård etc. för de som inte klarar av att bruka droger?
Atlas Musclecore skrev:Hellbastard skrev:Absolut. Det SKA vara ett fritt land och då ska man få göra vad man vill med sin kropp, staten ska ha så lite inflytande på hur jag spenderar mitt privatliv, så länge jag inte gör en annan individ någon skada.
Ska man då betala mer skatt för sjukvård etc. för de som inte klarar av att bruka droger?
Intäkterna som kommer ifrån statens monopol för droger är de som sätts ut för att hjälpa människor med missbruk.
Gäst- Gäst
Du är alltså väldigt höger, Garfield?
Inte alls, men det är bättre att staten får pengarna än att kriminella får det.
Jag hade helst avskaffat systemet, men jag antar att detta är det bästa man kan göra i detta läget.
Eller ja, åtminstone att man avkriminaliserar droger för privat bruk och privat framställande.
Jag hade helst avskaffat systemet, men jag antar att detta är det bästa man kan göra i detta läget.
Eller ja, åtminstone att man avkriminaliserar droger för privat bruk och privat framställande.
Gäst- Gäst
Nyss verkade det som om att du tyckte att staten skulle ge tusan i privatpersoners angelägenheter!
det ska dom ju, jodå absolut, men att köpa knark ska ju vara något man kan göra hos dom, förhoppningsvis då till reducerat pris!
:hitl0r:
Gäst- Gäst
Du menar att duj är för ett statligt monopol på varor, men även så tycker du att staten ska ge fan i dina angelägenheter? Du är fna moderat din djävul!
Nja, jag är ju rätt dragen när jag skriver detta!
Det är ett rätt svårt dilemma, staten är absolut något som borde hålla sig utanför allas liv och det känns lite bättre att de tar över droghandeln istället för karteller som säljer människor och vapen.
Jävligt svår fråga nu när du säger det.
Det är ett rätt svårt dilemma, staten är absolut något som borde hålla sig utanför allas liv och det känns lite bättre att de tar över droghandeln istället för karteller som säljer människor och vapen.
Jävligt svår fråga nu när du säger det.
Gäst- Gäst
Bara erkänn, du är nazist.
Staten ska fan inte ha hand om varken sprit, knark, horor, spel eller flygplan! Tåg kan de fortsätta köra, pressa ner priserna så inte skiten är vinstdrivande och låt folk fara billigt, förbättra tåghelvetena också. Släpp allting fritt va fan, låt folk injicera, snorta, röka, pöka, göka och dricka va fan de vill, kaos och anarki överallt, sen sitter vi uppe på en kulle och knäcker några kalla. Fan grejer. Nä, jag tycker inte staten ska sköta nån cannabisförsäljning. Power to the people osv!
ELLER?!
ELLER?!
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Fan det enda vettiga som kommit från det där skitlandet.
Legalisera alla droger säger jag också. Låt folk knarka ihjäl sig om de vill. Vanliga vettiga människor vet om att det är hälsofarligt och håller sig borta från det, och det är så jävla lätt att få tag på ändå även om det är kriminaliserat om man vet var man ska leta. Dessutom så får inte kriminella grupper och organisationer miljarder och åter miljarder som de kan investera i annan verksamhet som faktiskt skadar människor ofrivilligt. Ett orubbligt exempel är alkoholförbudet i USA på 20(30?)-talet. Vad hände då? Jo, maffian blev gigantiska då det faktiskt finns en efterfrågan på alkohol. Detta ledde till en massa elände som ni säkert kan googla om. Detsamma händer idag just för att droger är förbjudet. Inte i samma utsträckning kanske, men ta Mexiko som exempel, där knarkligor i princip styr landet.
Ingen tvingar dig att börja knarka. Folk får fan visa lite individualitet för FA-AN.
Pappa Doom skrev:Staten ska fan inte ha hand om varken sprit, knark, horor, spel eller flygplan! Tåg kan de fortsätta köra, pressa ner priserna så inte skiten är vinstdrivande och låt folk fara billigt, förbättra tåghelvetena också. Släpp allting fritt va fan, låt folk injicera, snorta, röka, pöka, göka och dricka va fan de vill, kaos och anarki överallt, sen sitter vi uppe på en kulle och knäcker några kalla. Fan grejer. Nä, jag tycker inte staten ska sköta nån cannabisförsäljning. Power to the people osv!
Staten ska inte driva ett skvatt förutom rättsväsendet, polis, militär, brandkår och sådant. Låt människor själva bestämma utan en förmyndarstat som säger åt oss hur vi ska leva för FA-AN.
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Pappa Doom skrev:Staten ska fan inte ha hand om varken sprit, knark, horor, spel eller flygplan! Tåg kan de fortsätta köra, pressa ner priserna så inte skiten är vinstdrivande och låt folk fara billigt, förbättra tåghelvetena också. Släpp allting fritt va fan, låt folk injicera, snorta, röka, pöka, göka och dricka va fan de vill, kaos och anarki överallt, sen sitter vi uppe på en kulle och knäcker några kalla. Fan grejer. Nä, jag tycker inte staten ska sköta nån cannabisförsäljning. Power to the people osv!
ELLER?!
Det lär ju inte bli kaos. Du kan få tag i de flesta droger hur lätt som helst nu när det är förbjudet, bara du frågar runt. Den som vill få tag i det kan få det. Så funkar den svarta marknaden på grund av den enorma efterfrågan som faktiskt redan finns.
Witchryder: Nej. Det är bara den roligaste smilien någonsin + att jag är inte nazist, det är bara jävligt roligt att skämta om det.
Gäst- Gäst
MEN TA INTE ETT JÄVLA SKÄMT DÅ! Så nazistiskt utav dig.
Hellbastard skrev:Det lär ju inte bli kaos.
Jag sa inte att det skulle bli kaos, jag tror inte det blir kaos. Därför mitt ELLER?! i slutet.
Pappa Doom skrev:Hellbastard skrev:Det lär ju inte bli kaos.
Jag sa inte att det skulle bli kaos, jag tror inte det blir kaos. Därför mitt ELLER?! i slutet.
Jaha! Lessen för missförståndet.
Gäst- Gäst
Ingen fara vafan! Jag är bara långsint på folk som förtjänar det, bearstyle.
Skrev en hälsoenkät i dag där jag i kommentarerna argumenterade lite för en legalisering :hellyeah:.
ShieldsOfGold- Antal inlägg : 344
Legaliseringen av cannibis är jag för men har ingen lust att pyssla med det själv.
Lägger hellre pengarna på något annat och nu lämnar jag denna tråd då jag inte har något mer att tillföra här.
Don't smoke the brown weed.
Lägger hellre pengarna på något annat och nu lämnar jag denna tråd då jag inte har något mer att tillföra här.
Don't smoke the brown weed.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Jag har aldrig följt någon politisk debatt kring ämnet i Sverige, är det för att det inte finns någon eller för att de försöker tysta ihjäl hela grejen? Om den finns, varför vill le politicians inte ha skiten?
Det finns ingen debatt för kriminaliseringen är så accepterad och vedertagen. Men nu börjar ju det legaliseras runt om i världen, typ Kalifornien och Danmark (?) så vi får se hur det blir här i Sverige. Dock verkar vi vara värst av alla vad gäller synen på röka så det lär ju inte bli av de närmsta decennierna.
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Kalifornien röstade tyvärr ner dekriminaliseringen, och i Danmark är det endast lagligt att ha i kroppen (men olagligt att bära på sig).
Antagonist- Antal inlägg : 1043
Sida 6 av 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Metalforum Exiles :: Övrigt :: Politik
Sida 6 av 10
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet