Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Cannabis

+19
Geten
ShieldsOfGold
Svartesmeden
Carrion
Snikich
Monoliten
pompepg
Stenberg
patologen
Sire-Nahvas
Atlas Musclecore
Xemtoth
Antagonist
Gutterslut
Andersson
Hammerheart
Svullet_Rektum
Peggyfier
Wolvie
23 posters

Sida 7 av 10 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa

Gå ner

Cannabis - Sida 7 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Svullet_Rektum mån 14 mar - 17:34:39

Så gräset är inte grönare på andra sidan?
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum
Svullom Rektorum Absurdum

Antal inlägg : 4534
Join date : 10-02-04
Age : 35
Ort : Wastelands

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 7 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Gäst mån 14 mar - 17:39:09

Jag har aldrig varit i Christiania eller just Köpenhamn och förtärt det, men vad jag vet så är det dels så är det ingen stor grej där, det är mer socialt accepterat. Och av vad jag hört så ser polisen mellan fingrarna på det hela, lite som de gör under stora evangemang här i Sverige när det brukas. Man tar fast de som bråkar och svinar istället, inte de som har rödsprängda ögon.


Om jag ska verkligen svara kort och konsist på Sebbans fråga så: Jag skulle absolut tro att det är mörkning som gäller, jag har inte sett svenska program eller svenska artiklar på senare tid som faktiskt belyser de senaste forskningsresultaten.
Eftersom onykterhet är en nagel i ögat för alla folkhälsotanter, socialarbetare och andra som lever i en fullständig drömvärld, så kommer de alltid att motarbeta en liberalisering av droger.
Och eftersom folkhälsominstern i Sverige tror stenhårt på den restriktiva linjen, så kommer hon förmodligen aldrig att ändra åsikt, oavsett hur många bevis eller hur många som höjer sina röster. Man fortsätter att avfärda detta som "Knarkpropaganda", "Typiskt er haschare som redan är inne i skiten", "men tänk på barnen" osv.

Till exempel så har jag fått en speciell insyn i dagens narkotikaundervisning, min bror fick nyss lära sig helt otroliga lögner från sina lärare (och eftersom det är lärarens före detta "kompisar" alla historier handlar om så är det ju verkligen sant).
Den där apelsinmannen alla fick höra om förr verkar ju haft många kompisar han med. Rolling Eyes

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 7 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av ShieldsOfGold mån 14 mar - 17:49:17

vilka lögner fick han lära sig.
ShieldsOfGold
ShieldsOfGold

Antal inlägg : 344
Join date : 10-09-05
Age : 29
Ort : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 7 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Gäst mån 14 mar - 18:04:51

Till exempel att:
"Hasch och crack lagras i kroppens fettceller och när fettet i kroppen förbränns så blir man hög igen"
Sen var det att det dödar hjärnceller, vilket forskning motbevisat.

Apelsinmannen är en klassiker:
Den användes främst förr, men jag hört folk som fått höra den nu. Iallafall så handlar den främst om en kille som röker på och får en "haschpsykos", vilket gör att han tror att han är en apelsin och tror att folk ska skala honom. Myten har också använts med att man bytt ut cannabis mot LSD.
Denna myten är till och med internationell, i USA är den rätt välkänd.
För att stärka alla myter så säger alla lärare "min kompis" och får det därför att verka sant.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 7 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av ShieldsOfGold fre 18 mar - 16:19:22

Själv så ritade jag en cannabisplanta på SO-lektionen idag. På pappret skrev jag också "Legalisera".
Då blev läraren arg och undrade om det verkligen stämde och jag sa ja. Sen så hade vi en kort debatt där hon hade lögner som argument t.ex. att Sverige har minst missbrukare i världen eller att i Sverige är det inte kriminellt att bara bruka. Det kriminaliserades ju 1988. Inte konstigt att vår generation och speciellt den yngre halvan blir allt mer osmarta när de får lära sig sån här skit.
ShieldsOfGold
ShieldsOfGold

Antal inlägg : 344
Join date : 10-09-05
Age : 29
Ort : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 7 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Gäst fre 18 mar - 16:44:28

Typiskt lärare alltså, fast ja, vad har de för val. Om de inte säger "Knark är bajs" så "uppmuntrar" de väl egentligen ungarna till att knarka... Fånigt det där.
Däremot måste jag säga att många av mina lärare är åtminstone öppna om frågan, somliga mer positiva än andra, förutom någon enstaka fanatiker.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 7 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Svartesmeden mån 21 mar - 13:10:12

Ja, folk har så dåliga kunskaper om cannabis och litar blint på media. Ni vet, att om man bara så röker en gång så lagras THC i fettet och en dag kan du helt plötsligt få en psykos och bli så galen att du mördar dig själv. Det är fan tragiskt att en del faktiskt tror det. Men det är jävligt underhållande när någon börjar snacka om cannabis på till exempel jobbet och börjar: Ahh, ja dessa jävla knarkare är ju helt värdelösa. De bryr sig bara om knarket och de blir så sinnesslöa att de inte kan klara av att ha ett vanligt jobb. Jag sköter mitt arbete mycket bättre än de helgsupande slö kärringarna fastän jag brukar "dödsknark".

Nu blev det där lite rörigt och osammanhängande kanske, men jag rökte nyss en hövding.
Svartesmeden
Svartesmeden
Svampführern

Antal inlägg : 745
Join date : 10-01-31
Age : 33

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 7 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Sire-Nahvas mån 21 mar - 13:45:49

Det enda cannabisrökare vill snacka om är hur ofarligt och harmlöst det är.
Sire-Nahvas
Sire-Nahvas
Fast Taker
Fast Taker

Antal inlägg : 2630
Join date : 10-02-02
Age : 32
Ort : Örebro

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 7 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Gäst mån 21 mar - 14:07:29

Och det enda anti-knark människor vill är att få cannabis att framstå som livsfarligt. Samt att brukarna ska framstå som idioter.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 7 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Antagonist mån 21 mar - 14:48:51

Sire-Nahvas skrev:Det enda cannabisrökare vill snacka om är hur ofarligt och harmlöst det är.

Absolut inte. Röker du cannabis löper du risk för lungcancer och halsskador (pga av röken). En annan välkänd bieffekt av cannabisbruk är försämrat närminne. Cannabis KAN trigga en psykos, fastän det är ovanligt, och de som drabbas av det har oftast anlag till att få psykos i sina gener.
Under rusets gång kan man bli paranoid, må dåligt psykiskt, få ökad hjärtrytm och ifall du har astma så kan det förvärras.

Effekterna, och bieffekterna, kan variera i intensitet från person till person.

Om någon pallar så kan de rada upp bieffekterna och farorna med alkohol, för att få lite perspektiv på det hela.
Antagonist
Antagonist

Antal inlägg : 1043
Join date : 10-07-21
Age : 32
Ort : skoggen :O

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 7 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Hammerheart mån 21 mar - 15:32:37

Kalle har ändå rätt till viss del! Många cannabisbrukare har en tendens att bli överdrivet defensiva till den grad att det blir löjligt. Givetvis inte alla dock.

Och då kan man ju tillägga att som spritbrukare blir man ju sällan så snabb med argument och diverse försvar, mer än att sprit är najs. Tycker att cannabisbrukare bör bli mer som alkoholister! Att de skiter fullständigt i kritik. Mycket roligare att vara sådan!
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 7 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Gäst mån 21 mar - 16:41:48

David har en poäng. Ingen bryr sig om du röker cannabis, du är inte speciell.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 7 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Antagonist mån 21 mar - 16:45:21

Jag är speciell.
Antagonist
Antagonist

Antal inlägg : 1043
Join date : 10-07-21
Age : 32
Ort : skoggen :O

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 7 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Hammerheart mån 21 mar - 16:52:44

Jim är exempel på en pundare man står ut med.
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 7 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Gäst mån 21 mar - 17:02:46

Ja, precis.

Jim är väldigt speciell men inte på grund av sina berusningsmedel.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 7 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Monoliten mån 21 mar - 17:54:26

Bronset.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 7 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Svullet_Rektum tis 22 mar - 10:08:04

Nu har jag aldrig brassat på innan men tycker anti-cannabismänniskorna är mer extrema. Samtidigt kan puffarna såklart vara defensiva, men kunskapsförskjutningen är definitivt åt de förstnämndas håll. Synd, egentligen, då jag hade hellre sett att rökat blev norm istället för alkohol. Men sen antar jag att samhällskostnaderna ändå hade blivit större om fler rökte på då de flesta (?) blir slöa och oproduktiva vid regelbundet bruk.
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum
Svullom Rektorum Absurdum

Antal inlägg : 4534
Join date : 10-02-04
Age : 35
Ort : Wastelands

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 7 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Gäst tis 22 mar - 18:43:19

Skriver ett fint arbete på Naturkunskapen nu om Cannabis och dess effekter. Min lärare var rätt så liberal när vi pratade om det och verkade välkomna en kritisk syn på förbudet.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 7 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Gäst sön 17 jul - 17:08:02

http://www.dn.se/nyheter/sverige/50-miljoner-ska-stoppa-knarket

"Andelen unga män som röker cannabis, eller marijuana, i Sverige har skjutit i höjden sedan 2005."

"– Vi ligger på historiskt höga siffror, säger Stefan Sparring, chef på Maria Ungdom i Stockholm."

Härliga nyheter. I alla fall för den som vill ha mer argument mot restriktiv narkotikapolitik.
Angående de där 50 miljonerna så lär de inte göra mycket... Ännu bara ett hån mot den som betalar skatt.

Kan knappt vänta tills de börjar skicka min klass till drogföreläsningar, det finns få saker som är så roliga att bevittna. cheers

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 7 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Monoliten sön 17 jul - 18:03:48

Vill de att random ungdomar ska sluta smida brons så får de väl lägga 50 miljoner på saker de kan sysselsätta sig med istället för att glida runt och förmodligen ljuga ihop historier. Hade ju hellre sett att de la pengar på att få ungdomar att dricka mindre så jag slipper höra fulla jävla dårar utanför mitt fönster när jag ska sova. Lämna drickandet till folk som kan hantera det samt alla titaner. Jävlar i havet.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 7 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Atlas Musclecore sön 17 jul - 18:15:24

Legalisera skiten och bygg upp en fungerande kultur runt bruket istället så blir det inga problem något mer. Åldersgräns på 18 som alla andra lagliga droger, och kör!
Atlas Musclecore
Atlas Musclecore
The Iron Bloke
The Iron Bloke

Antal inlägg : 7064
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : En Hjärtlös Stad

http://metalexiles.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 7 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Monoliten sön 17 jul - 18:29:38

Hur lång tid tror ni det tar innan en legalisering börjar diskuteras ordentligt?
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 7 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Atlas Musclecore sön 17 jul - 18:41:11

När det legaliseras i USA eller något, heh. Är väl där det måste börja. Eller det verkar som om det är det rimligaste alternativet för tillfället.
Atlas Musclecore
Atlas Musclecore
The Iron Bloke
The Iron Bloke

Antal inlägg : 7064
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : En Hjärtlös Stad

http://metalexiles.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 7 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Gäst sön 17 jul - 18:47:15

Nästa år så kommer ju i alla fall Kalifornien, Washington och Colorado att rösta för lagförslag som kan likställas till avkriminalisering eller legalisering. Åtminstone Kalifornien och Colorado kommer rösta för legalisering.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 7 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Atlas Musclecore sön 17 jul - 21:17:45

http://www.dn.se/nyheter/sverige/jim-glommer-nycklarna-och-mobilen-varje-dag

Haha, ifrån Rydaholm - någon Vitus vet vem det är?
Atlas Musclecore
Atlas Musclecore
The Iron Bloke
The Iron Bloke

Antal inlägg : 7064
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : En Hjärtlös Stad

http://metalexiles.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

Cannabis - Sida 7 Empty Sv: Cannabis

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 7 av 10 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet