Cannabis
+18
Geten
ShieldsOfGold
Svartesmeden
Carrion
Snikich
Monoliten
pompepg
Stenberg
patologen
Sire-Nahvas
Atlas Musclecore
Xemtoth
Antagonist
Gutterslut
Andersson
Hammerheart
Svullet_Rektum
Wolvie
22 posters
Metalforum Exiles :: Övrigt :: Politik
Sida 5 av 10
Sida 5 av 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Sv: Cannabis
Tycker inte det är mer än rätt att föräldrarna ska kunna göra det.
Däremot är det förjävligt när polis och staten lägger sig i det.
Gäst- Gäst
Stenberg skrev:Men herre jävlar, någon måtta får det fan vara!
"Jag misstänker att min son röker och nu måste jag testa honom innan han dör i detta hemska dödsknark eller slutar med en spruta i pungen!"
Ja precis, som förälder hade jag nog förstått att barnet faktiskt har ett privatliv.
Sen om det faktiskt finns anledningar till att misstänka att sitt barn använder olaga preparat så borde man prata med dom, men på ett bra sätt...
Gäst- Gäst
Eviscerator skrev:Tycker inte det är mer än rätt att föräldrarna ska kunna göra det.
Klart att föräldrarna har rätt till det. Det bara känns så... Jag vet inte. Som att föräldrar ska börja jaga sina barn ifall de rökt på.
Gäst- Gäst
HAHAHA, det där kan vara något utav det mest korkade som någonsin uppfunnits. Nu kommer kidsen börja med sprutor istället, då jag antar att det bara syns vid oralt/nasalt bruk. Okej kids, nu är det slut på det roliga, nu är det fan Heroin och Metamfetamin som gäller! Trust the needle!
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Eller får man baka lite bättre muffins helt enkelt.
Det är ju så. De tyngre drogerna syns inte lika länge som cannabis.
Echmil: Jag menade mer att det kommer bli ännu mer raffinerat och därmed lättare att sätta dit ungar.
Echmil: Jag menade mer att det kommer bli ännu mer raffinerat och därmed lättare att sätta dit ungar.
Gäst- Gäst
Och sedan så tänker jag också liksom på att Hasch och Kokain beblandas ju med salivet, eftersom att du röker brasset och snortar kokset (man kan ju skjuta koks också iofs). Och då drar du ju det i bihålorna, således bör man kunna spåra det via salivet. Men om man skjuter istället, behöver man inte ha rent mjöl i påsen... Utan man kan ha koks istället.
Men ja, så länge vissa preparat är förbjudna enligt lag, så får man helt enkelt finna sig i det. Om inget annat kan du ju, vid misstanke bli tvingad till pisseprov istället. Vill föräldrarna få reda på om du brassar så kommer de få reda på det helt enkelt.
Tja, barn ska ju inte röka cannabis (eller ta andra "tyngre" droger) i vilket fall som helst enligt min mening. Dock är jag ju störd på att föräldrar kan kontrollera sina barn ytterligare med det här verktyget... Men föräldrar som gör så beter sig förmodligen fel i så mycket annat också, så det blir väl en droppe i havet egentligen. Sedan har de ju ingen laglig rätt att bruka testet efter att barnet i fråga har fyllt 18 i vilket fall som helst.
True words of wisdom!
Carrion- Antal inlägg : 5778
Nu blev det ju inget med Proposition 19, med andra ord; cannabis förblir olagligt i Kalifornien tills vidare.
Vad anser ni då om resultatet?
Själv tycker jag att det är synd, genom en legalisering skulle man kunna lägga resurser på att stoppa droger som faktiskt är farliga, en legalisering skulle även innebära en inkomstkälla mindre för kriminella gäng osv. (Jag vet att detta bara gällde Kalifornien, men om resultatet hade blivit annorlunda hade nog folk fått upp ögonen runt om i världen :cyclops:)
Vad anser ni då om resultatet?
Själv tycker jag att det är synd, genom en legalisering skulle man kunna lägga resurser på att stoppa droger som faktiskt är farliga, en legalisering skulle även innebära en inkomstkälla mindre för kriminella gäng osv. (Jag vet att detta bara gällde Kalifornien, men om resultatet hade blivit annorlunda hade nog folk fått upp ögonen runt om i världen :cyclops:)
Stenberg- Antal inlägg : 1420
Absolut att det är tråkigt att det inte gick igenom, däremot så har det symboliska värdet i handlingen rört upp en ny våg av liberalism inom denna fråga känns det som. Jag menar, bara här i Sverige har det på en vecka ändrats totalt, tidningar börjar skriva mer objektivt och inte mala på samma gamla skräp.
Maria Larsson är trots allt den bästa personen som ska stå emot detta, eftersom hon är en av de sämsta retorikerna i svensk politik och för att hennes argument blir ständigt utslagna.
Om 2 år så lägger de fram ett lite mer genomarbetat förslag (Med patientskydd för de som använder det för medicinskt bruk och gör det mindre kommersiellt).
Många i Kalifornien fruktar att gräs ska bli dyrare, så därför röstade de nej.
Maria Larsson är trots allt den bästa personen som ska stå emot detta, eftersom hon är en av de sämsta retorikerna i svensk politik och för att hennes argument blir ständigt utslagna.
Om 2 år så lägger de fram ett lite mer genomarbetat förslag (Med patientskydd för de som använder det för medicinskt bruk och gör det mindre kommersiellt).
Många i Kalifornien fruktar att gräs ska bli dyrare, så därför röstade de nej.
Gäst- Gäst
Ja, vi får se vad som händer i framtiden. Det röstas igen i Colorado 2012 om jag inte minns helt fel?
Stenberg- Antal inlägg : 1420
Aha där ser man. Ja men det är ju kanon!
Om demokraterna och libertarianerna får någon sorts motreaktion mot The Tea Party rörelsen i USA så finns det ju chans att det kan tas till en federal nivå dessutom. Men så länge som republikanerna vinner mark så minskar chanserna, även om den inte är så stor med demokraterna.
Om demokraterna och libertarianerna får någon sorts motreaktion mot The Tea Party rörelsen i USA så finns det ju chans att det kan tas till en federal nivå dessutom. Men så länge som republikanerna vinner mark så minskar chanserna, även om den inte är så stor med demokraterna.
Gäst- Gäst
Jag och Hammer-harry ska röka holk tillsammans en vacker dag i alla fall!
Svartesmeden- Svampführern
- Antal inlägg : 745
Gettin' high with Der Führer!
Ska vara ärlig nu. Avkriminalisera/Legalisera alla droger. Det har de ju gjort i Portugal och det har haft en sån positiv effekt att fler folk vågar söka sig till vård. Jag är motståndare till sexköpslagen av samma anledning.
ShieldsOfGold- Antal inlägg : 344
Absolut. Det SKA vara ett fritt land och då ska man få göra vad man vill med sin kropp, staten ska ha så lite inflytande på hur jag spenderar mitt privatliv, så länge jag inte gör en annan individ någon skada.
Gäst- Gäst
ShieldsOfGold skrev:Ska vara ärlig nu. Avkriminalisera/Legalisera alla droger. Det har de ju gjort i Portugal och det har haft en sån positiv effekt att fler folk vågar söka sig till vård. Jag är motståndare till sexköpslagen av samma anledning.
Brukar du inte vara ärlig?
patologen- Antal inlägg : 365
Så vitt jag vet är det bara Cannabis som är avkriminaliserat.
Jo i och för sigpatologen skrev:ShieldsOfGold skrev:Ska vara ärlig nu. Avkriminalisera/Legalisera alla droger. Det har de ju gjort i Portugal och det har haft en sån positiv effekt att fler folk vågar söka sig till vård. Jag är motståndare till sexköpslagen av samma anledning.
Brukar du inte vara ärlig?
https://www.youtube.com/watch?v=5qbJmEf3yfMWitchryder skrev:Så vitt jag vet är det bara Cannabis som är avkriminaliserat.
Nånstans i videon så säger han att alla droger är avkriminaliserade i Portugal.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Sida 5 av 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Metalforum Exiles :: Övrigt :: Politik
Sida 5 av 10
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet